۲۱ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۷:۳۲
کد خبر: ۶۶۰۳۲۱
نماینده ولی‌فقیه در خراسان جنوبی:

تبلیغ و تبیین صحیح اولویت جامعه حوزوی است

تبلیغ و تبیین صحیح اولویت جامعه حوزوی است
حجت‌الاسلام‌ والمسلمین عبادی با اشاره به اهمیت تبلیغ و تبیین درست در جامعه، گفت: تبلیغ و تبیین درست اولویت جامعه به‌ویژه جامعه حوزوی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان جنوبی، حجت‌الاسلام‌ والمسلمین علیرضا عبادی، نماینده ولی‌فقیه در خراسان جنوبی و امام‌جمعه بیرجند، در دیدار با حجت‌الاسلام کیانی مسؤول گروه جهادی – تبلیغی صادقین دانشگاه امام صادق (ع) بابیان اینکه خداوند روح عالم بزرگوار آیت‌الله مهدوی کنی را شاد کند، اظهار داشت: مسئله تبلیغ و تبیین آن‌یک امر مهم و اولویت‌دار در جامعه امروز است.

وی افزود: در جامعه امروز که مردم از دو مکتب پوشالی شرق و غرب خسته و روی‌گردان شده‌اند اهمیت مسئله تبلیغ و تبیین درست آن در جامعه نمود بیشتری پیداکرده است.

حجت‌الاسلام‌ والمسلمین عبادی اضافه کرد: بعد از جنگ جهانی اول و دوم که بشر گرفتار سرگردانی و سختی‌های بسیاری شده بود جهان به دو قطب شرق و غرب تقسیم شد که آن‌هم حاصلی جز سختی، گرسنگی، قتل و کشتار مردم در پی نداشت.

وی ادامه داد: در این مقطع از زمان که اندیشه و فکر مردم درگیر مشکلات و مصائب جنگ بود این دو تشکل شکل گرفت و عوض اینکه باری از دوش مردم بردارد خود باری سنگین بر دوش مردم نحیف و جنگ‌زده شد.

حجت‌الاسلام‌ والمسلمین عبادی تصریح کرد: در طول زمان مکتب شرق بااینکه چیزی در چنته و بساط نداشت پز علمی خود را می‌داد و مکتب غرب نیز درحالی‌که وحشی‌ترین انسان‌های تاریخ بودند به تمدن نداشته خود می‌نازید و امروز می‌بینیم که با بصیرت افزایی مردم هر دو مکتب به رسوایی کشیده شده‌اند.

وی خاطرنشان کرد: در این برهه از زمان که مردم فرصت فکر کردن به دست آورده‌اند و بحث شهر، استان و کشور مطرح نیست بلکه بحث جامعه بشری در میان است مسئله تبلیغ و تبیین صحیح و اصولی اهمیت بیشتری پیداکرده است.

حجت‌الاسلام‌ والمسلمین عبادی افزود: امروز و در این شرایط که دو بلوک شرق و غرب رسوای عالم شده‌اند بهترین شرایط برای تبلیغ مکتب ائمه معصومین (ع) فراهم‌شده است؛ چراکه موضع عدالت‌طلبانه همه انبیا (ع) در پیش همه ملت‌ها حتی دشمنان آشکارشده است.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان جنوبی با اشاره به راهپیمایی جهانی اربعین حسینی، اظهار داشت: اینکه امروز مردم سراسر دنیا برای حضور در اربعین حسینی راهی کربلا می‌شوند نشان می‌دهد که شناسنامه ائمه معصومین (ع) در پیش دوست و دشمن به‌عنوان یک مسئله حق روشن‌شده است./9314/د102/ب1

هادی رحیمی
ارسال نظرات