۲۱ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۸:۴۹
کد خبر: ۶۶۰۳۲۷
حجت الاسلام صادقی:

وضعیت فرهنگی شهرهای توریستی مازندران به مرز هشدار رسیده است

وضعیت فرهنگی شهرهای توریستی مازندران به مرز هشدار رسیده است
معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران با ابراز نگرانی از وضعیت فرهنگی مناطق توریستی استان بر ضرورت تقویت فعالیت های فرهنگی و تبلیغی در این مناطق تأکید کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مازندران، حجت الاسلام لطیف صادقی، معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران بعد از ظهر امروز در نشست مبلغان طرح هجرت غرب استان در نوشهر، شهرهای غربی استان را به دلیل حضور گسترده گردشگران و مسافران در فصول مختلف سال، بسیار آسیب پذیر دانست و گفت: متأسفانه این مناطق از لحاظ فرهنگی به حال خود رها شده اند.

وی با اشاره به دغدغه علما، روحانیان و همچنین خانواده ها در خصوص گسترش آسیب های فرهنگی در مناطق غربی استان، افزود: نباید تنها به بهانه آورده های اقتصادی، فرهنگ دینی و بومی یک منطقه به نابودی کشیده شود.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که وضعیت فرهنگی برخی شهرهای توریستی استان بسیار نگران کننده است، تصریح کرد: ولنگاری های فرهنگی و بدحجابی در این شهرها عواقب جبران ناپذیری را برای جامعه به وجود خواهد آورد.

معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران بر ضرورت تقویت فعالیت های فرهنگی و تبلیغی در این مناطق آسیب پذیر به منظور کاهش مشکلات فرهنگی تأکید کرد و گفت: با توجه به شرایط خاصی که در کشور از لحاظ اقتصادی با آن مواجه هستیم، به مسؤولان فرهنگی امیدی نیست.

حجت الاسلام صادقی، تقویت گروه های جهادی و تبلیغی با هدف حضور مستمر در این مناطق را یکی از بهترین راه های کاهش مشکلات فرهنگی در مناطق آسیب پذیر دانست و خاطرنشان کرد: نباید در برابر این افسارگسیختگی های فرهنگی تنها تماشاگر باشیم.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که هدف دشمن، تبدیل مناطق شمالی کشور به عرصه گسترش فساد و ولنگاری های فرهنگی است، تصریح کرد: نقش مبلغان دینی و طلاب جوان در مقابله با این آسیب ها و ناهنجاری های فرهنگی بسیار سنگین است.

معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران بر ضرورت تشکیل و راه اندازی یک قرارگاه فرهنگی و تبلیغی با حضور همه دستگاه ها در سطح استان با هدف مقابله با معضلات فرهنگی و آسیب های اجتماعی تأکید کرد و گفت: متأسفانه برخی مسؤولان تنها از آسیب ها و معضلات فرهنگی سخن می گویند، اما در عمل اقدامی انجام نمی دهند.

حجت الاسلام صادقی با بیان این که تقویت مراکز حوزوی و دینی در شهرهای غرب استان را امری ضروری دانست و خاطرنشان کرد: حضور پررنگ و مستمر روحانیت به همراه فعالیت های فرهنگی و تبلیغی در سطح این مناطق می تواند، آسیب ها را به حداقل ممکن کاهش دهد.

استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که تعداد مبلغان فعال در مناطق مختلف استان پاسخگوی همه نیازهای فرهنگی، تبلیغی و معنوی جامعه نیست، ادامه داد: باید طلاب جوان مدارس علمیه نیز برای کاهش آسیب های اجتماعی و فرهنگی به میدان بیایند./950/پ310/ب1

ارسال نظرات