۲۱ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۸:۵۴
کد خبر: ۶۶۰۳۳۰
نماینده ولی فقیه در استان اصفهان:

تقویت تولید، مهم‌ترین راه نجات مشکلات اقتصادی است

تقویت تولید، مهم‌ترین راه نجات مشکلات اقتصادی است
آیت الله طباطبایی نژاد با اشاره به جنگ اقتصادی علیه کشور، گفت: راه نجات کشور از مشکلات اقتصادی این است که همه تولید کننده باشیم و مسئولان نیز از تولید داخلی حمایت کنند. 

به گزارش خبرگزاری رسا در اصفهان، آیت‌الله سید یوسف طباطبایی نژاد نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اصفهان، در دیدار منتخب گروه‌های جهادی دانشجویی استان اصفهان با اشاره به مشکلات اقتصادی کشور اظهار داشت: در گذشته، کارهای زیرساختی متعددی باید انجام می‌شد تا وضعیت اقتصاد امروز کشور به این شکل آشفته نباشد مثلاً بانک‌های خصوصی باید ساماندهی می‌شدند به ویژه بانک‌هایی که به فعالیت‌های دلالی مشغول هستند و وضعیت بازار ارز و سکه را آشفته می‌کنند.

وی افزود: متأسفانه بیماری کرونا به برخی از مشاغل آسیب زده و صاحبان این مشاغل متضرر شده‌اند، از سوی دیگر شرایط امروز، شرایط جنگ اقتصادی است و به قول معروف «در جنگ حلوا خیرات نمی‌کنند»؛ بنابراین همه وظیفه داریم تا در جنگ اقتصادی، مدافع و مبارز خوبی باشیم؛ همه ما باید تولید کننده باشیم.

نماینده ولی فقیه در استان اصفهان با بیان اینکه راه نجات کشور این است که تولید تقویت شود، گفت: البته دولت و مسئولان وظیفه دارند با وضع قوانین و سیاست‌های مناسب از تولید داخلی حمایت کنند.

وی ادامه داد: آن جوانی که در مناطق محروم می‌بیند جوانان سایر استان‌ها برای رفع محرومیت آن منطقه تلاش می‌کنند، نباید نظاره‌گر باشد، بلکه لازم است خود در این‌گونه فعالیت‌ها مشارکت کرده تا هر چه زودتر رنگ محرومیت‌ از چهره آن منطقه پاک شود.

آیت‌الله طباطبایی نژاد با بیان اینکه فعالیت‌های محرومیت‌زدایی بسیاری در سطح کشور انجام شده است، تصریح کرد: در فعالیت‌های محرومیت‌زدایی، به انجام فعالیت‌های عمرانی و درمانی اکتفا نکنید بلکه تلاش کنید ایده‌های اقتصادی و فرهنگی به مردم آن مناطق ارائه کنید؛ می‌توان ایده‌ها و طرح‌های بهتری برای رونق کشاورزی و یا راه‌اندازی مشاغل خرد که نیاز به سرمایه اندکی دارد را به آنان معرفی کرد.

وی عنوان کرد: کسی نباید منتظر دولت بنشیند تا کارخانه‌ای تأسیس شود و افرادی مشغول کار شوند، بلکه از ظرفیت‌های هر منطقه برای رونق اقتصادی آن باید بهره گرفت؛ برای مثال اگر ظرفیت نیروی انسانی مناطق محروم برای فعالیت‌های محرومیت‌زدایی به مشارکت گرفته شود، مردم آن مناطق احساس مسئولیت می‌کنند و برای برطرف شدن مشکلاتشان قدم برمی‌دارند؛ متأسفانه دیده شده که منطقه‌ای با وجود آب و خاک مرغوب، محروم است.

رییس مجمع جهادگران استان اصفهان در این دیدار با بیان اینکه گروه‌های جهادی دانشجویی با نگاه نقش آفرینی و مسئله محور فعالیت دارند، اظهار داشت: فعالیت 72 گروه جهادی دانشجویی در داخل و خارج از استان، متمرکز کردن 70 درصد فعالیت گروه‌های جهادی در مناطق محروم داخل استان، برگزاری 192 اردوی جهادی در یک سال گذشته، ارائه خدمات مشاوره‌ای، بینایی‌سنجی و چشم‌پزشکی، ویزیت عمومی حدود 4 هزار نفر، ویزیت تخصصی 5 هزار نفر، تکمیل و مرمت 102 خانه، ساخت 7 خانه مسکونی، ساخت 2 خانه عالم، مرمت 4 خانه بهداشت و تکمیل 6 پروژه آب‌رسانی از جمله اقداماتی است که بسیج دانشجویی استان اصفهان انجام داده است.

محمد کریمی افزود: تشکیل 350 گروه رفع آلودگی محیطی برای ضدعفونی پمپ‌های بنزین، بیمارستان‌ها و معابر، برپایی غرفه‌های غربالگری بیماری کرونا و غربالگری حدود 40 هزار نفر، مشارکت 200 نفر در قالب 17 تیم از دانشجویان با بیمارستان‌ها، توزیع 300 هزار ماسک، 112 هزار لیتر مایع ضدعفونی‌کننده، 4 هزار لیتر مواد ضدعفونی سطوح و ارائه بروشورهای آموزشی از جمله اقداماتی است که گروه‌های جهادی استان اصفهان برای مبارزه با بیماری کرونا انجام داده‌اند. /1304/د102/ب1

ارسال نظرات