۲۱ مرداد ۱۳۹۹ - ۲۳:۲۷
کد خبر: ۶۶۰۳۴۱
رییس مؤسسه بین المللی المرتضی تأکید کرد؛

لزوم سرمایه گذاری بر رفع نیاز‌های فرهنگی توریست‌های خارجی

لزوم سرمایه گذاری بر رفع نیاز‌های فرهنگی توریست‌های خارجی
حجت الاسلام داودی گردشگری را بستری مهم برای تبلیغ دین اسلام دانست و گفت: سالانه توریست های فراوانی به ایران سفر می کنند اما متولی خاصی در زمینه برطرف کردن نیازهای فرهنگی و دینی وجود ندارد.

به گزارش خبرنگار سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، حجت الاسلام حجت الله داودی در نشستی خبری با موضوع گردشگری دینی و معنوی که عصر سه شنبه در سالن جلسات این مؤسسه برگزار شد، با ارائه گزارشی از فعالیت های المرتضی گفت: این مؤسسه مردم نهاد با کمک خیران اداره می شود و تاکنون ریالی از دولت دریافت نکرده است.

رییس مؤسسه بین المللی المرتضی ادامه داد: این مؤسسه در راستای مطالبات رهبر معظم انقلاب با هدف مهیاسازی طلاب جهت تبلیغ و ترویج فرهنگ و معارف اهل بیت(ع) در خارج از کشور تأسیس شده است.

وی گردشگری را بستری مهم برای تبلیغ دین اسلام دانست و گفت: سالانه توریست های فراوانی به ایران سفر می کنند اما متولی خاصی در زمینه برطرف کردن نیازهای فرهنگی یا آشنا کردن آنها با معارف دینی وجود ندارد که مؤسسه بین المللی المرتضی در این زمینه فعالیت هایی انجام داده است.

حجت الاسلام داودی خاطرنشان کرد: به دلیل فعالیت های رسانه ای که علیه ایران و اسلام انجام شده است بسیاری از توریست ها گمان می کنند در حال سفر به کشوری پرخطر هستند اما هنگام وارد شدن به ایران به واقعیت ها پی می برند.

وی اضافه کرد: پس از این که توریست به واقعیت پی می برد و نگرانی ذهنی او برطرف می شود بهترین موقعیت را برای دریافت سؤال های خود در زمینه مسائل دینی پیدا می کند که پاسخ دادن به این سؤالات از مأموریت های جدی مؤسسه بین المللی المرتضی به شمار می رود.

رییس مؤسسه بین المللی المرتضی در ادامه با اعلام خبر اعطای جایزه اشتهار و تعالی سه الماس به این مؤسسه اظهار کرد: هرساله برنامه جایزه تعالی به همت کارگروه فناوری رسانه های فرهنگی ایران با همکاری دانشگاه علم و فرهنگ همچنین جهاد دانشگاهی برگزار می شود که مؤسسه بین المللی المرتضی و شرکت حمل ونقل ریلی رجا رتبه برتر یعنی جایزه اشتهار و تعالی سه الماس را دریافت کرده اند.

وی به فعالیت های پژوهشی مؤسسه بین المللی المرتضی اشاره کرد و گفت: کتاب آشنایی با اسلام به زودی از سوی این مؤسسه منتشر خواهد شد که مخاطبان آن افراد غیر مسلمان یا حتی مخالف اسلام هستند زیرا بسیاری از کتاب های منتشر شده امروزی، برای آشنایی مسلمانان با اسلام نوشته شده اند نه غیر مسلمانان.

حجت الاسلام داودی انتشارکتاب نصایح المسیح به زبان انگلیسی، تدوین بروشور در عرصه های مختلف همانند حجاب، معرفی امام حسین(ع)، اربعین، همچنین تبدیل نامه رهبرمعظم انقلاب به جوانان اروپایی به عکس نوشت و برگزاری نمایشگاه را از فعالیت های مؤسسه بین المللی المرتضی برشمرد./1324/پ201/ق

ارسال نظرات