۲۲ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۵:۴۲
کد خبر: ۶۶۰۳۴۴
آیت الله نمازی در گفت‌وگو با رسا مطرح کرد؛

همسویی وهابیت و جریان شیرازی در تخریب وجهه شیعه

همسویی وهابیت و جریان شیرازی در تخریب وجهه شیعه
نماینده ولی فقیه در کاشان با بیان این که دشمنان از عزاداری های نامتعارف علیه اسلام تبلیغ می کنند، گفت: آثار سوء رفتار جریان های شیرازی و وهابیت علیه شیعه است.

آیت الله عبدالنبی نمازی نماینده ولی فقیه در کاشان در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، با انتقاد از عملکرد برخی جریان ها در ترویج عقل گریزی و عزاداری بدون رعایت اصول بهداشتی اظهار داشت: این مسأله، طغیان در برابر آداب و سنت های صحیح است که از نسل های مختلف منتقل شده و برخی افراد تعصبات سنتی دارند که با برخی از موازین شرع سازگاری ندارد.

وی ضمن بیان مثالی از عزاداری های ناصحیح گفت: برخی از گروه های سنتی در عراق در ایام عزاداری از خود بی خود می شوند و نه تنها خودشان زنجیر و قمه می زنند، بلکه سر بچه های خود را هم با قمه، خونی و مجروح می کنند.

دشمنان از عزاداری های نامتعارف علیه اسلام تبلیغ می کنند

نماینده ولی فقیه در کاشان با بیان این که دشمنان و رسانه های معاند از عزاداری های نامناسب علیه اسلام سوء استفاده می کنند، تصریح کرد: دشمنان از این گونه رفتارها سوء استفاده کرده و با فیلم برداری از این رفتارها، آن را به پای اسلام می گذارند و در رسانه های خود می گویند که مسلمانان به خود و فرزندانشان رحم نمی کنند.

وی با تأکید بر ضرورت آگاه سازی نسبت به آثار منفی عزاداری های نامناسب علیه اسلام و ائمه(ع)، افزود: باید کسانی که در نزد این نوع مسلمانان مقبولیت و نفوذ کلام دارند، به صورت خصوصی صحبت و نصیحت کنند و تذکر دهند و آنها را از آثار منفی و تبلیغات سوء این نوع رفتارها علیه اسلام و اهل بیت(ع) آگاه سازند.

جریان شیرازی با تظاهر به پیروی از اهل بیت از راه دوستی ضرر می رسانند

آیت الله نمازی درباره همسویی جریان شیرازی و وهابیت اظهار داشت: آثار سوء رفتار هر دو جریان علیه شیعه است؛ وهابیت با اهل بیت(ع) و شیعیان دشمنی می کند اما جریان شیرازی با تظاهر به پیروی از ولایت حضرت علی(ع) و ارادت نسبت به ائمه اطهار(ع) و عزاداری برای امام حسین(ع) از راه دوستی ضرر و زیان می رسانند.

وی ضمن بیان روایتی گفت: عده ای دوست هستند اما معرفت و آگاهی لازم را ندارند و ضرر و زیان رفتار نامناسب شان به اسلام و اهل بیت(ع) بر می گردد؛ در روایتی خطاب به دوستداران اهل بیت(ع) آمده است که کار زشت از همه زشت تر است اما اگر آن کار قبیح از شما که مرید ما هستید، سر بزند، اقبح است و کسانی که دوست ما هستند و کار خوب انجام می دهند، از ثواب بیشتری برخوردار می شوند.

نماینده مردم اصفهان در مجلس خبرگان رهبری به وجود اشتراک میان عملکرد آل سعود و برخی از شیعیان تصریح کرد: میان آل سعود و شیعیانی که با رفتار خود علیه شیعه کار می کنند، وجه اشتراک وجود دارد و نتیجه عملکردشان مساوی است./822/ت302/ق

ارسال نظرات