۲۲ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۵
کد خبر: ۶۶۰۳۵۵
رئیس اداره تبلیغات اسلامی کاشان:

رعایت مسائل مرتبط با سلامت مردم در اولویت هیئات مذهبی کاشان است

رعایت مسائل مرتبط با سلامت مردم در اولویت هیئات مذهبی کاشان است
حجت الاسلام بصیرتی گفت: در عزاداری‌های محرم امسال رعایت مسائل مرتبط با سلامت مردم در اولویت هیئات مذهبی کاشان قرار خواهد داشت.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، حجت الاسلام مهدی بصیرتی در آستانه ماه محرم، صبح امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران، با اشاره به در پیش بودن عزاداری‌های ماه‌های محرم و صفر در شهرستان کاشان، گفت: دو ماهی که به فرمایش امام خمینی(ره) اسلام را زنده نگه داشته است، در این دو ماه عشق و ارادت به اهل بیت(ع) به اوج خود می‌رسد.

به گفته وی شهرستان کاشان از دیرباز در زمینه آئین‌های خاص ویژه این دو ماه و تعدد مجالس عزاداری زبانزد بوده و آئین ‌ها و مراسمات خاصی در این ایام برگزار می ‌شود.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی کاشان ادامه داد: امسال به دلیل شیوع ویروس منحوس کرونا سبک و سیاق مراسم عزاداری با تغییراتی همراه خواهد بود و عزاداران حسینی، پروتکل‌های بهداشتی را در این زمینه را رعایت خواهند کرد.

حجت الاسلام بصیرتی با تأکید بر اجرای پروتکل‌های ابلاغی ستاد ملی کرونا از سوی دسته‌ها و هیئات عزاداری در مراسم‌های عزاداری ماه محرم و صفر، گفت: بسیاری از دسته‌های عزاداری و هیئات مذهبی در این امر پیشگام هستند و تکلیف را رعایت تام و تمام این پروتکل‌ها می‌دانند.

به گفته وی هیچ منعی برای برگزاری مراسم عزاداری در فضا‌های باز و با رعایت تمامی پروتکل‌های بهداشتی در ماه محرم و صفر وجود ندارد.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی کاشان با اشاره به اینکه هیئات مذهبی مردمی علمدار یاد و نام اهل بیت(ع) هستند و رعایت فرامین ائمه معصومین نیز سرلوحه کار هیئات مذهبی کاشان است، گفت: در عزاداری‌های محرم امسال رعایت مسائل مرتبط با سلامت مردم در اولویت هیئات مذهبی کاشان قرار خواهد داشت.

حجت الاسلام بصیرتی ادامه داد: برگزاری عزاداری‌های حسینی یک فریضه است که مردم ایران اسلامی با عشق به اهل بیت(ع) برگزار می‌کنند و امسال نیز با رعایت تمامی مسائل بهداشتی عزاداری‌ها ادامه خواهد داشت.

وی یادآور شد: در مرحله نخست شیوع کرونا نیز هیئات مذهبی در امر رعایت مسائل بهداشتی و مشارکت در مبارزه با کرونا پیشگام بودند و قطعا در ایام محرم و صفر حسینی نیز همچون شب‌های قدر و روز عرفه با الزام تمام از سوی هیئات مذهبی دنبال خواهد شد و جلوه باشکوهی از فرهنگ حسینی را به نمایش خواهند گذاشت و با توسل به ائمه معصومین و رعایت همه جانبه ویروس کرونا را شکست خواهیم داد.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی کاشان با اشاره به اینکه هیئات مذهبی، مردمی هستند و سلامت مردم برای آن‌ها در اولویت نخست است، افزود: هیئات مذهبی از ابتدای شیوع کرونا تا کنون در اجرای رعایت پروتکل‌های بهداشتی در مراسم‌ها و یا ضدعفونی معابر همکاری داشته اند.

حجت الاسلام بصیرتی همچنین با اشاره به اینکه در روش‌های گذشته عزاداری‌ها تغییراتی انجام و متناسب با شرایط امروز برگزار خواهد شد، گفت: با هماهنگی آموزش و پرورش، اداره ورزش و جوانان و شهرداری اقدامات لازم برای تامین فضای باز عزاداری‌های محرم انجام گرفته است.

وی افزود: امسال غذای نذری و پذیرایی با چای و شربت در هیئات و ایستگاه‌های صلواتی انجام نخواهد شد و مسؤولان هیئات مذهبی دارای مجوز و بدون مجوز با مراجعه به اداره تبلیغات اسلامی در جریان جزئیات قرار گرفته و مجوز‌های لازم را دریافت خواهند کرد./۱۳۰۷/پ210/ب1
محمد ملک آبادی
ارسال نظرات