۲۲ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۰
کد خبر: ۶۶۰۳۶۷
مدیرکل تبلیغات اسلامی استان سمنان:

برگزاری مراسم‌های عزاداری بدون مجوز در ماه محرم و صفر ممنوع است

برگزاری مراسم‌های عزاداری بدون مجوز در ماه محرم و صفر ممنوع است
مدیرکل تبلیغات اسلامی استان سمنان گفت: اخذ مجوز از اداره کل تبلیغات اسلامی استان سمنان برای برپایی مراسم‌های عزاداری در ایام محرم و صفر امسال الزامی است.
به گزارش خبرگزاری رسا در سمنان، حجت‌الاسلام علی شکری در جلسه ستاد استانی مدیریت مقابله با کرونا اظهار داشت: با توجه به شیوع ویروس کرونا بر اساس دستورالعمل‌های ابلاغی از سوی ستاد ملی مقابله با کرونا امسال تغییراتی در برنامه‌ها و آئین‌های ایام محرم و صفر ایجادشده است که همگان باید تابع آن باشند.

وی افزود: رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی تنها مختص آئین‌های دهه نخست محرم نیست و این پروتکل‌ها می‌بایست تا پایان ماه محرم و صفر با دقت رعایت شوند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان سمنان یکی از دستورالعمل‌های ابلاغی ویژه آیین‌های ایام محرم و صفر را برگزاری مراسم عزاداری در فضایی باز و در مدت ۲ ساعت عنوان کرد.

حجت الاسلام شکری برپایی هرگونه آیین عزاداری در استان سمنان از سوی هیئت‌های عزاداری را ملزم به اخذ مجوز از اداره کل تبلیغات اسلامی استان با توجه به شرایط موجود اعلام کرد و افزود: هیچ هیئتی بدون مجوز نمی‌تواند آئین سینه‌زنی را در ایام محرم برگزار کند.

وی تأکید کرد: اخذ مجوز برای برپایی آئین‌های مذهبی و عزاداری اباعبدالله الحسین (ع) در ایام محرم و صفر امسال در تمامی مناطق شهری و روستایی الزامی است.

مراسمی نخل گردانی و دسته روی ممنوع است

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان سمنان عنوان کرد: برگزاری مراسم سینه‌زنی و زنجیرزنی در اماکن سرپوشیده در سراسر استان سمنان ممنوع است.

حجت الاسلام شکری بیان کرد: مراسمی نظیر نخل گردانی و دسته روی امسال با توجه به شیوع ویروس کرونا ممنوع است./977/د102/ب1
جواد رمضانیان
ارسال نظرات