۲۲ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۵:۰۰
کد خبر: ۶۶۰۳۸۹
امام جمعه ارومیه مطرح کرد؛

محدود نکردن مردم برای حضور در مراسم عزاداری/ رعایت نکات بهداشتی الزامی است

محدود نکردن مردم برای حضور در مراسم عزاداری/ رعایت نکات بهداشتی الزامی است
حجت الاسلام والمسلمین قریشی به محدود نکردن مردم برای حضور درمراسم عزاداری تأکید کرد و گفت: مردم نسبت به اعتقادات و عزاداری امام حسین تعلق خاطر دارند.

به گزارش خبرگزاری رسا در ارومیه، حجت الاسلام والمسلمین سید مهدی قریشی در جلسه هماهنگی برنامه های عزاداری محرم، با اشاره به اهمیت برگزاری مراسم عزاداری ماه محرم، اظهار داشت: عزاداری این ماه و تعظیم شعائر حسینی یکی از مهمترین اعتقادات دینی شیعیان است که با زندگی مردم عجین شده و باید بر اساس فرمایشات مقام معظم رهبری و رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در جهت حفظ سلامتی مردم برگزار شود.

وی تصریح کرد: بر اساس پروتکل های اعلامی ستاد ملی مبارزه با ویروس کرونا، افزود: مباحث مختلف برگزاری عزاداری ماه محرم باید به صورت دقیق بررسی شده و بر اساس دستورالعمل‌های ابلاغی ستاد ملی کرونا به همه مساجد و دسته‌های عزاداری ابلاغ شود تاهمه بتوانند با لحاظ شرایط خاص امسال، این مراسم را به نحو مطلوب اجرایی کنند.

امام جمعه ارومیه اضافه کرد: در اجرای مراسم عزاداری ماه محرم افراط و تفریط از هیچ  فرد و گروه و مسوولی قابل قبول نخواهد بود و همه باید تلاش کنند تا بر اساس مصوبات و دستورالعمل های ابلاغی عمل کنند که در این باره، مسوولان هیات‌های عزاداری و مساجد باید به این مهم توجه ویژه ای داشته باشند.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌غربی به پرهیز از نظرات و تفاسیر شخصی در برگزاری مراسم نیز تأکید کرد و ادامه داد: در شرایط حساس شیوع بیماری باید مسوولان و همه مردم بر اساس توصیه های بهداشتی عمل کنند و نظرات و سلایق شخصی خود را مقدم نشمارند.

حجت الاسلام والمسلمین قریشی به اهمیت برگزاری مراسم عزاداری روزهای تاسوعا و عاشورای حسینی اشاره کرد و گفت: مراسم عزاداری روزهای تاسوعا و عاشورا از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است و در هر منطقه نسبت به فرهنگ و شرایط بومی آن منطقه مراسم اجرا می‌شود که باید مسوولان استانی ساز و کار و دستورالعمل مناسب این ۲ روز را هر چه سریعتر و با بررسی کارشناسی دقیق تدوین و برای اجرایی شدن ابلاغ کنند.

امام جمعه ارومیه به محدودنکردن مردم برای حضور در مراسم عزاداری تأکید کرد و افزود: محدودیت و ممنوعیت برای حضور در مراسم عزاداری که با رعایت فاصله گذاری و رعایت موارد بهداشتی انجام می گیرد، نباید وجود داشته باشد زیرا  مردم نسبت به اعتقادات خود و عزاداری سید الشهدا (ع) تعلق خاطر دارند./1399/د101/ب1

منبع: فارس
ارسال نظرات