۲۲ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۶:۳۵
کد خبر: ۶۶۰۳۹۸
آیت الله مهدوی:

اسلام یک دین سیاسی است

اسلام یک دین سیاسی است
نماینده مجلس خبرگان رهبری گفت: سکوت در برابر دشمنان و جدا دانستن دین از سیاست به معنای جدایی از امام زمان(عج) و برخلاف دین داری است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، آیت الله سید ابوالحسن مهدوی نماینده مردم اصفهان در مجلس خبرگان رهبری، بعد از ظهر امروز در مدرسه علمیه ملاعبدالله اصفهان، با بیان اینکه دین با انقلاب اسلامی و نظام کاملا مرتبط است و نظام مقدس اسلامی برخاسته از دین است، گفت: نمی‌توان گفت دین جدای از سیاست و حکومت است و ما حق نداریم دین را فاقد ابعاد حکومتی و سیاسی و فقط در زمینه عبادات و احکام بدانیم.

دشمنان اسلام خواستار جدایی دین از سیاست هستند

آیت الله مهدوی با اشاره به ابعاد گسترده دین اسلام از سیاست و اقتصاد تا فقه و احکام عبادی، خاطرنشان کرد: اینکه انسان بخواهد دین دار باشد اما کاری با دشمن نداشته باشد غلط است، دشمن می‌خواهد ما را فریب بدهد، عده‌ای را به خیابان می‌کشد تا علیه نظام اسلامی شورش کنند و کسانی را هم که نمی‌تواند فریب بدهد تا اغتشاش کنند با تشویق و ترغیب به سکوت کردن فریب می‌دهد.

وی سکوت در برابر توطئه‌ها و دسیسه‌های دشمنان را آب به آسیاب دشمن ریختن دانست و تصریح کرد: کسی که در برابر ظلم و توطئه های دشمنان سکوت کند کمک رسان دشمن است، اگر در برابر دشمن سکوت کنیم و نسبت به مسائل بی تفاوت باشیم یعنی به امام زمان(عج) می‌گوییم ما کاری با شما نداریم چرا که امام زمان(عج) همیشه با دشمنان در ستیزه و مبارزه است.

نماینده مردم اصفهان در مجلس خبرگان رهبری در ادامه افزود: اینکه می‌گوییم «إنی سلم لمن سالمکم و حرب لمن حاربکم» یعنی با دشمنان ائمه معصومین(ع) و دشمنان اسلام دشمن هستیم و با دوستان ایشان دوستی می‌کنیم، این با بی تفاوت بودن نسبت به دشمن و توطئه هایش و اتفاقات مختلفی که رقم می‌خورد متفاوت است.

ساکتین در زمان امام حسین(ع) به مقابله با یزید و یاری امام نرفتند

آیت الله مهدوی با بیان اینکه در زمان امام حسین(ع) افراد بی تفاوت که خواستار جدایی دین از سیاست و سکوت در مقابل دشمنان بودند در مقابل یزید سکوت کردند و به یاری امام زمان خود نرفتند، اظهار کرد: گاهی دنیا به انسان پشت می‌کند و انسان با مشکلات بسیاری در زمینه مالی مواجه می‌شود، این باعث می‌شود افراد به او نسبت های نادرستی نسبت بدهند و به همین دلیل است که مؤمن باید واقع بین باشد و حقایق را هرچند بر خلاف تصور او بود بپذیرد.

استاد درس خارج حوزه علمیه اصفهان، همراهی نکردن با فتنه‌ها را از ویژگی‌های مؤمن عنوان کرد و گفت: سکوت کمک کردن به دشمن است، انسان باید واقع بین باشد تا بداند دین جدای از سیاست نیست، در زمان ظهور امام زمان(عج) شاهد خواهیم بود که ایشان با سیاست کار دارند و بسیار سیاسی هستند، مؤمن نمی‌تواند به دور از سیاست و مبارزه با دشمنان و ظلم و کفر استکبار باشد.

دین داری با سکولاریسم در تضاد است

وی با تأکید بر مبارزه با تفکر سکولاریسم و نفی جدی جدایی دین از سیاست، تصریح کرد: برخی افراد مدعی متدین بودن و مؤمن بودن هستند اما هیچ کاری با مباحث سیاسی و جامعه ندارند، امام علی(ع) از ما نخواستند با سیاست همراهی نکنیم بلکه از ما خواسته اند که همراه با فتنه ها نباشیم.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه وظیفه ما است که همیشه در همراهی با جامعه و در میان سیاست باشیم، اظهار کرد: امام علی(ع) می‌فرمایند بیش از 30 بدعت از سوی خلفای قبلی در جامعه اسلامی نهادینه شد و نتوانستم آن را در جامعه اسلامی از بین ببرم به علت اینکه افراد مدعی دینداری با این بدعت ها همراهی می‌کردند و آنقدر به آن مقید بودند که جلوی امام زمان(عج) خود ایستادگی می‌کردند و ایشان اگر می‌خواستند بر مبارزه با این بدعتها پافشاری کنند جامعه اسلامی دچار اغتشاش می‌شد.

آیت الله مهدوی با تأکید بر اهمیت شناخت مسائل روز سیاسی و آنچه مربوط به جامعه است، خاطرنشان کرد: ما وظیفه داریم با دشمنان و با بدعت گذاران مبارزه کنیم، بعضی افراد نسبت به مسائل جامعه و عرصه سیاست اطلاعی ندارند و نمی‌خواهند هم در این خصوص کسب اطلاع کنند و در میدان عمل باشند و این با دینداری در تضاد است./1304/پ210/ب1

متین فیروزآبادی
ارسال نظرات