۲۲ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۶:۳۱
کد خبر: ۶۶۰۴۰۴

کتاب اندیشه مقاومت در نگاه رهبر معظم انقلاب + اطلاع نگاشت

کتاب اندیشه مقاومت در نگاه رهبر معظم انقلاب + اطلاع نگاشت
کتاب «اندیشه مقاومت» در ۱۲ فصل نگاهی به موضوع مقاومت، عوامل تقویت یا کاهش آن و همچنین تأثیر آن بر جامعه از منظر رهبر معظم انقلاب دارد.

به گزارش سرویس کتاب و نشر خبرگزاری رسا، کتاب «اندیشه مقاومت»، نوشته سعید صلح میرزایی، نگاهی دارد به موضوع مقاومت از منظر رهبر معظم انقلاب. این اثر که از سوی انتشارات انقلاب اسلامی منتشر شده، شامل 12 بخش است که در بخش اوّل این کتاب، به اصول، باورها و مبانی مقاومت و در بخش دوّم به اهمّیّت مقاومت پرداخته شده است.

بخش سوّم کتاب به عرصه‌های مختلفی که مقاومت در آنها لازم است همچون اقتصاد، سیاست، فرهنگ و امنیّت می‌پردازد. بخش چهارم به آثار و فواید مقاومت اختصاص دارد و در بخش پنجم، 16 عاملی که باعث تقویت مقاومت می‌شود، بیان شده است.

بخش ششم و هفتم کتاب نیز به مباحث سلبی نسبت به مقاومت مرتبط است. در بخش ششم، هشت عامل که باعث از بین رفتن یا کاهش مقاومت می‌شود، مورد اشاره قرار گرفته است و بخش هفتم نیز زیان‌های ترک مقاومت و تسلیم شدن در برابر خواست دشمن را بر می‌شمرد. در بخش هشتم به‌طور مختصر به الگوهای مقاومت و در بخش نهم به مثال‌های تاریخی برای مقاومت و سازش در بیانات رهبر معظّم انقلاب اسلامی اشاره شده است.

انتشارات انقلاب اسلامی , جبهه مقاومت اسلامی , اقتصاد مقاومتی , ادبیات مقاومت ,

در بخش دهم با استقرای نسبتاً تام در بیانات معظّمٌ‌له در موضوع اقدامات دشمن، با تقسیم کردن این اقدامات به دو دسته‌ کلّی سخت و نرم، به 10 نوع شیطنت دشمن پرداخته شده است.

بخش یازدهم این کتاب به مسئولیّت‌های همگانی و اختصاصی اقشار مختلف در زمینه‌ مقاومت اختصاص دارد و بخش دوازدهم نیز بر موضوع آینده‌ روشن جریان مقاومت متمرکز شده است. آینده‌ روشن، ترجیع‌بند اکثر بیانات و پیام‌های معظّمٌ‌له است و خود تصریح کرده‌اند که این امید، براساس بررسی تمام متغیّرهای دخیل در تحقّق آینده‌ مشعشع انقلاب اسلامی حاصل شده و صرفاً یک آرزوی احساسی نیست.

علاقه‌مندان برای تهیه کتاب «اندیشه مقاومت» با 30 درصد تخفیف می‌توانند اینجا را کلیک کنند./826/د102/ق

منبع: تسنیم
ارسال نظرات