۲۲ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۷:۱۲
کد خبر: ۶۶۰۴۰۵
مدیر حوزه علمیه خراسان جنوبی:

هدایت فکری، سیاسی و حضور در عرصه‌های اجتماعی رسالت روحانیان است

هدایت فکری، سیاسی و حضور در عرصه‌های اجتماعی رسالت روحانیان است
حجت‌الاسلام خسروی بابیان اینکه تفقه و انذار از رسالت‌های طلبگی است، گفت: تفقّه برای ما طلبه‌ها وجوب مقدّمی است برای رسالت اصلی ما که انذار باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان جنوبی،  حجت‌الاسلام هابیل خسروی، مدیر حوزه علمیه خراسان جنوبی، در اختتامیه هفتمین دوره مکالمه عربی که با حضور قائم‌مقام نماینده ولی‌فقیه در استان و در مدرسه علمیه رضویه بیرجند برگزار شد، اظهار داشت: اولین رسالت حوزه‌های علمیه در قرآن کریم تفقه در دین است.

وی افزود: بنابراین تفقه در دین مقدم بر انذار است که هر دو از رسالت‌های مهم طلبگی به شمار می‌روند و انذار هم به معنای این است که بتوانیم تفکرات جامعه را بر مبنای معارف ناب اسلامی پیش ببریم.

حجت‌الاسلام خسروی اضافه کرد: تفقه و فهم عمیق دین و توجه ویژه به معنویات و اخلاق نخستین رسالت قرآنی طلاب و روحانیان است؛ چراکه تقوا و معنویت باعث می‌شود معارف دین و گنجینه اهل‌بیت (ع) نصیب انسان شود.

وی ادامه داد: تفقه و اخلاق بحر جامع، عظیم و عمیقی به انسان می‌دهد و بزرگان دینی نیز از همین مسیر تفقه و انذار به جایگاهی رسیده‌اند؛ چراکه دریافت معارف دینی تنها با درس و بحث میسر نمی‌شود.

حجت‌الاسلام خسروی تصریح کرد: با توجه به آیه نفر در قرآن کریم رسالت دوم طلاب علوم دینی انذار است و منذر کسی است که ابتدا خود انذار شده باشد یعنی ابتدا خود از خواب غفلت و فراموشی بیدار شده باشد تا بعدازآن بتواند دیگران را انذار کند.

وی خاطرنشان کرد: البته انذار یا به تعبیر قرآن همان لینذروا خود نیز مورد غفلت قرارگرفته و کمتر موردتوجه قرارگرفته است که لازم است حالا که به برکت انقلاب اسلامی تریبون گسترده‌ای برای تبلیغ ایجادشده است با این رسانه وسیع به تبلیغ بپردازیم

حجت‌الاسلام خسروی با تأکید بر یادگیری زبان عربی و اهمیت آن در آموزش‌های حوزوی، افزود: یادگیری زبان عربی که زبان قرآنی هم است از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است؛ چراکه زبان عربی هم برای تفقّه لازم است و هم برای انذار.

مدیر حوزه علمیه خراسان جنوبی با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب مبنی بر رسالت‌های طلاب و روحانیان، اظهار داشت: با توجه به سخنان رهبر معظم انقلاب سه رسالت هدایت فکری، هدایت سیاسی و حضور در عرصه‌های اجتماعی؛ از مهم‌ترین وظایف روحانیان است./9314/پ310/ب1

هادی رحیمی
ارسال نظرات