۲۳ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۱
کد خبر: ۶۶۰۴۱۱
عضو هیأت علمی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی:

ثمره عدالتخواهی به سبک آیت الله رئیسی تقویت اعتماد مردم و نظام است

ثمره عدالتخواهی به سبک آیت الله رئیسی تقویت اعتماد مردم و نظام است
نظریان مفید ثمره عدالتخواهی به سبک آیت الله رئیسی را سبب اعتماد مردم و تقویت نظام دانست و گفت: مسؤولان ادعاهای خود را از طریق قوه قضائیه پیگیری کنند.

محمدتقی نظریان منفرد، عضو هیأت علمی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی در گفت وگو با خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، اظهار نظر آقای فتاح در بحث بازپس گیری بیت المال را ناقص خواند و اظهار داشت: مطالبه گری عدالت در جامعه نباید با شائبه ­های سیاسی همراه شود.

نظریان منفرد به عملکرد آیت الله رئیسی، رییس قوه قضائیه در زمینه عدالتخواهی و مبارزه با فساد و رانت خواری اشاره و خاطرنشان کرد: عملکرد رئیس قوه قضائیه نشان داد که می توان عدالتخواهی مطلوب و در راستای نظام اسلامی را پیگیری کرد؛ بدون این که سیاهنمایی صورت گیرد؛ چنان که رسانه های غربی سخنان آقای رئیسی را سانسور خبری یا تحریف می کنند؛ تا عدالتخواهی صحیح در نظام اسلامی را سانسور کنند.

عضو هیأت علمی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی افزود: عدالتخواهی آیت الله رئیسی به گونه ای است که نظام اسلامی ایران را در جهان ضد فساد جلوه داده و مبارزه با مفسدان را سرلوحه کار خود قرار داده است؛ اما رسانه های غربی سخنان آقای فتاح را چندین بار بازپخش می کنند، زیرا که هدف، سیاهنمایی برای ارگان‌ها و اصل نظام است.

وی بر ضرورت مبارزه با رانت خواری و بازگشت اموال به بیت المال تأکید کرد و گفت: مبارزه با رانت خواری و مفسدان اقتصادی و غاصبان بیت المال باید از سوی مسؤولان نظام پیگیری شود و مبارزه با فساد و رانت خواری بایستی امید آفرینی در جامعه ایجاد کند و سبب تقویت سرمایه اجتماعی برای نظام و انقلاب شود.

نظریان منفرد با اشاره به اظهار نظرات جنجالی رییس بنیاد مستضعفان ابراز کرد: محتوای برخی سخنان آقای فتاح خلاف واقع بوده است و بیانیه هایی که بعد از سخنان جنجالی آقای فتاح صادر شد، حاکی از این بود که وی از بسیاری وقایع و مسائل بی اطلاع بوده است و به هر حال برآیند این گونه موضع گیری ها  در جهت تحقق عدالت، خروجی قابل قبولی نداشته است، جز این که خوراک رسانه های معاند شده و سیاهنمایی صورت گرفت.

عضو هیأت علمی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی بیان کرد: برخی املاک و مستغلات در دست ارگان های نظامی بوده یا برخی از نهادها و ارگان های نظام همچون مرکز پژوهش های مجلس با مجوز این ساختمان ها را در دست دارند و نباید به گونه ای مدیریت املاک و مستغلات بیان شود که آنها غصب کرده­ اند و این سیاهنمایی در جامعه روی دهد.

نظریان منفرد اظهار کرد: مسؤولان می توانند برای بازپس گیری املاک و اموال عمومی پیگیری های خود را از طریق قوه قضاییه انجام دهند نه اینکه ادعاهای خود را به صورت علنی در رسانه ملی بیان کنند./998/ت302/ق

ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۳ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۳۹
فتاح با بودجه بیت المال با صدا و سیما قرارداد می بندد و بعد میاد کل نظام را میزند که بگوید با هیچ کس عهد و اخوت نبسته است از آن طرف دوستان دیگرمان مثل شما با بودجه بیت المال سازمان تبلیغات کلیپ می سازد که فتاح را بزند
انقدر بهم چنگ بندازید که انتخابات 1400 را با عشق تقدیم مقابل کنیم و یک آدم مثل روحانی بیاد بشینه البته اگر با این کارهاتون چیزی از نظام باقی بگذارید
0
0