۲۲ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۸:۲۹
کد خبر: ۶۶۰۴۱۳
مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی:

ممانعت و تحریف عاشورای حسینی نقشه دشمنان اسلام است

ممانعت و تحریف عاشورای حسینی نقشه دشمنان اسلام است
حجت‌الاسلام رضایی گفت: تلاش‌های همیشگی دشمنان برای ممانعت از برگزاری عاشورای حسینی و تحریف آن تازگی ندارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان جنوبی، حجت‌الاسلام احمدرضایی، مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی، امروز در ستاد عملیات محرم 1442، با اشاره به تلاش‌ها و نقشه‌های دشمنان برای حذف مراسم عزاداری حسینی، اظهار داشت: در طول تاریخ دشمنان اسلام و قرآن به عناوین گوناگون سعی در حذف خط سرخ حسینی داشتند.

وی افزود: بامطالعه تاریخ می‌بینیم که در طول تاریخ پرفرازونشیب اسلام متوکل‌ها و رضاخان‌ها با نقشه و فریب افکار عمومی با تحریف و ممانعت بارها سد راه این مسیر نورانی بوده‌اند ولی مردم مؤمن و ولایی هیچ‌وقت کوتاه نیامده و عزاداری محرم را باشکوه هر چه تمام‌تر برگزار کرده‌اند.

حجت‌الاسلام رضایی اضافه کرد: در سال جاری هم به خاطر بیماری کرونا و شرایط خاصی که برقرار است دشمنان اسلام و قرآن سوار موج تحریف و ممانعت شده و می‌خواهند با نقشه و فریب و دلسوزی‌های بیجا برای مردم برگزاری عزاداری حسینی را زیر سؤال ببرند.

وی ادامه داد: دشمنان اسلام و قرآن با استفاده از رسانه‌های خارجی خود امسال هم همچون گذشته برای حذف مراسم عزاداری اهل‌بیت (ع) و به بهانه بیماری کرونا برنامه‌ریزی می‌کنند تا به این طریق فرهنگ عاشورا را در نظر مردم کم‌ارزش جلوه دهند.

حجت‌الاسلام رضایی تصریح کرد: به‌طور یقین فرهنگ عاشورا در ابعاد گوناگونی از زندگی انسان تأثیرگذار است و حذف و کوتاهی در برگزاری این آیین معنوی می‌تواند اثرات بسیار زیادی در اعتقادات مردم داشته باشد.

وی خاطرنشان کرد: البته بیماری کرونا سبک زندگی‌ها و مناسک دینی را تغییر داده است و در ماه محرم سال جاری شرایط ما شرایط بسیار خاص و حادی است که در این راستا از یک ماه پیش در تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی برای ماه محرم جلساتی برگزار و کارگروه‌ها تشکیل‌شده‌اند.

حجت‌الاسلام رضایی افزود: در تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی جلساتی هم برای توجیه و اقناع جامعه هدف تبلیغات اسلامی برگزارشده و بر رعایت هر چه بیشتر پروتکل‌های بهداشتی تأکید شده است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی با تأکید بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی و استفاده از ماسک در ماه محرم سال جاری، اظهار داشت: به‌واسطه جلوگیری از تجمعات برخی از مراسم‌های ماه محرم تغییر کرده است ولی هیچ مراسمی حذف نمی‌شود؛ چراکه حذف هر مراسم سنتی نیازمند جایگزینی برای آن است که هیچ جایگزینی نمی‌تواند جای مراسم عاشورا را بگیرد./9314/پ310/ب1

هادی رحیمی
ارسال نظرات