۲۵ مرداد ۱۳۹۹ - ۲۲:۲۶
کد خبر: ۶۶۰۴۱۶
عضو هیأت علمی مؤسسه امام خمینی:

رویه آیت الله رئیسی در مبارزه با فساد الگوی مسؤولان باشد

رویه آیت الله رئیسی در مبارزه با فساد الگوی مسؤولان باشد
حجت الاسلام نادری با اشاره به آموزه های اسلام در زمینه مبارزه با فساد، گفت: رویه آیت الله رئیسی در مبارزه با فساد الگوی مسؤولان باشد.

حجت الاسلام محمدمهدی نادری، عضو هیأت علمی مؤسسه امام خمینی(ره)، در گفت وگو با سرویس سیاسی خبرنگار خبرگزاری رسا، با اشاره به اهمیت و ضرورت حراست از بیت المال و اموال عمومی در اسلام گفت: در دین مبین اسلام اگر فردی حق و حقوق یک نفر را به ناحق تصرف کند، عقوبت هایی در نظر گرفته شده، از این رو دسترسی و استفاده شخصی از اموالی که متعلق به عموم مسلمین بوده، مجازات های شدیدتری ترسیم شده است، به همین دلیل باید کارگزاران و حاکمان اسلامی مراقبت های ویژه ای در حفظ و نگهداری بیت المال انجام دهند.

حجت الاسلام نادری با اشاره سیره و دقت نظر ائمه اطهار(ع) در حفظ و نگهداری بیت المال، گفت: امیرالمؤمین(ع) در زمان حکومت خویش در مصرف بیت المال اموال عمومی بسیار دقت داشت و با خاطیان و دست اندازان به اموال عمومی بدون ملاحظه برخورد می کرد.

عضو هیأت علمی مؤسسه امام خمینی(ره) بیان کرد: حاکمان و مدیران نظام اسلامی در انتخاب افرادی که متصدی اموال عمومی و بیت المال هستند، بسیار دقت کنند و افراد امین و درستکار را بر مدیریت نهادهای عمومی قرار دهند تا احتمال سوء استفاده و ویژه خواری از بیت المال در نظام اسلامی به حداقل برسد و اگر خطایی و اشتباهی در استفاده و بهره برداری از اموال عمومی صورت گرفت، با افراد خاطی بدون هیچ ملاحظه ای برخورد قاطعانه صورت گیرد.

عضو هیأت علمی مؤسسه امام خمینی(ره) ابراز داشت: اکنون با عهده دار شدن برخی از افراد امین در کشور، شاهد بشارت ها و خبرهای خوبی برای بازگشت اموال عمومی و برخورد با خاطیان و مفسدان هستیم.

وی بر ضرورت مبارزه با رانت خواری و بازگشت اموال به بیت المال تأکید و اظهار کرد: فردی که در نهاد و اداره ­ای فساد و دست اندازی به بیت المال را مشاهده کرده باید با صدای رسا و علنی فریاد بزند و شفافیت در مبارزه با فساد وجود داشته باشد، زیرا اگر اطرافیان رییس جمهور و وابستگان وزیران و مسؤولان در معرض افکار عمومی قرار گیرند و برای عملکرد ناصحیح خود به مردم پاسخگو باشند، در مدیریت و حفظ اموال عمومی بیشتر دقت نظر خواهند داشت.

وی با بیان اینکه باید مبارزه با فساد و سوت زنی به صورت شفاف و علنی در جامعه صورت گیرد، گفت: باید اسامی افرادی که تصرف در بیت المال و اموال عمومی مردم دارند، شفاف و مستند اعلام و در دادگاه بازخواست شوند.

عضو هیأت علمی مؤسسه امام خمینی(ره) اظهار داشت: آیت الله رئیسی از زمانی که ریاست قوه قضائیه عهده دار شده، مبارزه با فساد را قاطعانه پیگیری و پرونده ها را با مدارک روشن و مستند دنبال کرده است، رویه و روش آیت الله رئیسی مورد حمایت مردم و بر اساس موازین قانونی و استناد به مدارک مستحکم است.

حجت الاسلام نادری با اشاره به رهنمودهای تأکیدات رهبر معظم انقلاب در مورد مطالبه گری و شفافیت گفت: باید تمام مسؤولان رویه و روش رئیس قوه قضاییه را دنبال کنند و با شایسته گزینی در مناصب کلیدی نظام مبارزه با فساد و حفظ و نگهداری اموال عمومی بهتر صورت گیرد./998/ت302/ق

ارسال نظرات