۲۲ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۹:۱۲
کد خبر: ۶۶۰۴۱۷
با صدور بیانه ای مشترک صورت گرفت؛

تأکید علمای همدان نسبت به رعایت پروتکل های بهداشتی در اقامه عزای حسینی

تأکید علمای همدان نسبت به رعایت پروتکل های بهداشتی در اقامه عزای حسینی
جمعی از علما و اساتید حوزوی همدان در بیانیه‌ ای خطاب به متولیان مساجد، هیات ها و تشکل ها خواستار رعایت دستورالعمل های بهداشتی در آیین‌های عزاداری محرم و صفر شدند.

به گزارش خبرگزاری رسا در همدان، جمعی از علما و اساتید حوزه علمیه همدان در بیانیه‌ای خطاب به متولیان مساجد، حسینیه ها، هیات ها، تکایا و مجالس حسینی با اشاره به شیوع ویروس کرونا، خواستار رعایت دقیق دستورالعمل های بهداشتی در آیین‌های عزاداری ایام محرم و صفر شدند.

در این بیانه می خوانیم:

بسمه تعالی

در آستانه ورود به ماه محرم الحرام، پیرو بیانات حکیمانه مقام معظم رهبری (مدظله العالی) و در راستای لزوم تبعیت از مصوبات ستاد مقابله با کرونا، در جهت پیشگیری از شیوع این ویروس منحوس در مراسمات و عزاداری‌ها، همه مداحان عزیز، وعاظ محترم، مبلغین گرانقدر و مدیران هیات مذهبی را دعوت به رعایت دستورالعمل های بهداشتی در آیین های عزاداری می‌نماییم.

تعظیم شعائر اهل‌بیت و خصوصاً اقامه عزای سید و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین (ع) موجب زنده نگه داشتن اسلام عزیز است. اقامه عزای سیدالشهدا(ع) در ماه محرم و صفر از جمله مهمترین شعائر دینی است که هرگز نباید فراموش شود و برپایی مجالس پرشور حسینی و مراسمات احیاگرانه ماه محرم و صفر بسیار مورد تاکید است؛ اما در شرایط فعلی که ویروس کرونا گسترش یافته و حفظ سلامتی آحاد مردم، ضروری است، لازم است همه شاگردان مکتب سید الشهدا (ع) که مدرسه عقلانیت و معنویت توأمان است، ضمن اهتمام به شعائر حسینی به دستورالعمل ضوابط برگزاری عزاداری ستاد مقابله با کرونا به طور کامل ملتزم باشند.

آنچه که مایه تقرب به خداوند متعال و حرکت در مسیر امام حسین (ع) است، عمل به وظیفه و انجام تکلیف است که در این برهه، احیای امر اهل بیت در ضمن رعایت مسائل بهداشتی، وظیفه و تکلیف متولیان مجالس حسینی است.

والسلام علی من اتبع الهدی

حبیب الله شعبانی موثقی؛ نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه همدان

سید مصطفی موسوی اصفهانی؛ مدیر حوزه علمیه استان و نماینده مردم همدان در مجلس خبرگان رهبری

غیاث‌الدین طه محمدی؛نماینده مردم همدان در مجلس خبرگان رهبری

محمد عندلیب همدانی؛استاد حوزه

محمد مهدی قائینی؛استاد حوزه

سید حسن فاضلیان؛استاد حوزه

و جمعی ائمه جمعه و جماعت، اساتید حوزه، خطبا و مبلغین همدان

/1403/د102/ب1

ارسال نظرات