۲۲ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۹:۴۵
کد خبر: ۶۶۰۴۳۵
از سوی وزارت دین اندونزی مطرح شد؛

طرح «یاری مساجد در تعلیم و تربیت دانش آموزان»

طرح «یاری مساجد در تعلیم و تربیت دانش آموزان»
وزارت دین اندونزی درپی راه اندازی مساجدی است که بتواند به مرکزی برای یادگیری آنلاین دروس دانش آموزان در مقاطع مختلف تحصیلی باشند.

به گزارش بین الملل خبرگزاری رسا، وزارت دین اندونزی، طرح راه اندازی مسجدی به عنوان مرکز یادگیری آنلاین دانش آموزان را در حال بررسی دارد. در این طرح دانش آموزان به انجام وظایف مدرسه به صورت آنلاین در یکی از مساجد می پردازند. این مسجد برای کمک به فعالیت های یادگیری دانش آموزان ابتدایی و راهنمایی، اینترنت رایگان را ارائه می دهد. این امکان وجود دارد که مساجد به عنوان شریک استراتژیک وزارت دین همکاری کنند.

قمرالدین امین، مدیرکل ارشاد اسلامی وزارت دین گفت: این مساجد نیت خوبی و مشارکت خالصانه را نشان داده اند، البته این پتانسیل خوبی برای همکاری در آینده است. ما بعداً این فرصت ها را می بینیم.

وی افزود: در حال حاضر هیچ برنامه ای برای قرار دادن مساجد به یکی از شرکای استراتژیک در یادگیری آنلاین وجود ندارد. البته ابتدا نقشه برداری ملی باید انجام شود. شرایط هر منطقه در اجرای یادگیری آنلاین متفاوت است. برخی از آنها می توانند بطور مستقیم و بدون مانع یادگیری آنلاین را انجام دهند، برخی هنوز قادر به انجام این کار نیستند، زیرا موانع مختلفی وجود دارد، لذا، لازم است یک مرکز برای یادگیری آنلاین با هم وجود داشته باشد.

وزیر دین اندونزی گفت: مناطقی وجود دارد که باید به عنوان مرکز قرار بگیرند، به عنوان مثال در مسجد یا در جای دیگر، این به عنوان یکی از مکان ها انتخاب می شود. بنابراین، ما بررسی خواهیم کرد که آیا مساجد را شریک خود قرار بگذاریم یا نه.

نویسنده: رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در اندونزی 

ارسال نظرات