۲۲ مرداد ۱۳۹۹ - ۲۳:۵۹
کد خبر: ۶۶۰۴۴۳
نماینده ولی فقیه در لرستان:

مشکلات مردم در تریبون نماز جمعه بیان شود

مشکلات مردم در تریبون نماز جمعه بیان شود
حجت الاسلام والمسلمین شاهرخی نماز جمعه را عنایت الهی به نظام اسلامی خواند و گفت: در تریبون نماز جمعه باید مشکلات مردم بیان شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد،، حجت الاسلام والمسلمین سیداحمد رضا شاهرخی، عصر امروز در مراسم تودیع و معارفه امام جمعه زاغه، گفت: پیامبر اسلام و انبیای الهی برای هدایت، سعادت و رستگاری دنیا و آخرت بشر مأمور شدند.

نماینده ولی فقیه در لرستان با اشاره به اینکه در آیات قرآن کریم چهار ویژگی برای پیامبر اسلام ذکر شده است، افزود: اول اینکه بشری است برخاسته از بین مردم، دوم آنکه هم درد با مردم است و در غم‌ها و رنج‌های افراد شریک است، سوم اینکه مشتاق هدایت انسان است و برای سعادت انسان تلاش می‌کند و چهارمین ویژگی پیامبر این است که عنایت خاص به مؤمنان دارد و نسبت به مشرکان و دشمنان دین و اسلام با غلظت و سختی می‌ایستد.

وی با تاکید بر اینکه همه به ویژه روحانیت که وظیفه تبلیغ معارف و احکام الهی را دارد، باید در این جهت و در این صفات خودش را به پیامبر اسلام نزدیک کند، گفت: نماز جمعه به عنوان قلب فرهنگی شهر و بخش و استان قرارگاه ایمان و اخلاق و بصیرت است.

حجت الاسلام والمسلمین شاهرخی با اشاره به اینکه سه اجتماع داریم که در مسجد، نماز جمعه و حج شکل می‌گیرد، اجتماع در مسجد روزانه، در نماز جمعه هفتگی و در حج سالانه است، افزود: امام راحل می‌فرماید نماز جمعه از عنایات حق تعالی به نظام اسلامی است.

وی با بیان اینکه گاهی می‌بینید که منطقه توسط دشمن به خطر می‌افتد و نظام سلطه می‌خواهد نظم منطقه را به هم بزند، عنوان کرد: در چنین شرایطی رهبر انقلاب به عنوان ولی فقیه و امام جمعه تهران آن خطبه‌های غنی و پر محتوا را ایراد می‌کند که امیدی در دل مسلمانان به وجود می‌آید و لرزه به پیکر دشمنان می اندازد.

نماینده ولی فقیه در لرستان با تاکید بر اینکه نماز جمعه جایگاه بصیرت، همدلی و ایمان است تصریح کرد: تریبون نماز جمعه متعلق به مردم است و از این تریبون باید خواسته‌های مردم با خرد ورزی و تدبر بیان شود.

امام جمعه خرم آباد با اشاره به اینکه نیازهای دینی، فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی مردم از تریبون نماز جمعه بیان می‌شود، تصریح کرد: جایگاه نماز جمعه پر منزلت است، هرجا که نماز جمعه باشکوه و پر جمعیت و در تراز انقلاب باشد و در عین حال فرزانگان و مسؤولان در آن حضور یابند، طبیعتاً گره‌ها و مشکلات باز می‌شود./۹۴۵۱/پ210/ب1

ارسال نظرات