۲۳ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۰
کد خبر: ۶۶۰۴۷۹
مدیرکل تبلیغات اسلامی استان یزد:

محرم امسال مراسم سنتی نخل‌برداری در یزد انجام نمی‌شود

محرم امسال مراسم سنتی نخل‌برداری در یزد انجام نمی‌شود
مدیرکل تبلیغات اسلامی استان یزد گفت: بر اساس دستورالعمل‌های بهداشتی صادر شده، امسال مراسم سنتی نخل برداری به دلیل شیوع کرونا در یزد انجام نمی شود.

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام علیرضا نجیمی با اشاره به برگزاری اولین نشست کارگروه عزاداری محرم در یزد اظهار داشت: ۱۴ ارگان متولی برگزاری مراسم عزاداری محرم در سطح استان هستند که هر یک وظایفی را بر عهده دارند.

وی عنوان کرد: آنچه به صورت کلی در دستورالعمل‌های بهداشتی در مورد برگزاری مراسم عزاداری محرم مورد تاکید است، برگزاری مراسم در فضای باز و برگزاری مراسم در مدت زمان کمتر از دو ساعت است.

نجیمی همچنین از راه اندازی سامانه «بیرق» خبر داد و یادآور شد: تمام افرادی که اقدام به برگزاری مراسم مذهبی می‌کنند اعم از رؤسای هیئات مذهبی و حتی روضه‌های خانگی، ملزم به ثبت نام در این سامانه و دریافت مجوز هستند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان یزد تاکید کرد: بر اساس دستورالعمل‌های بهداشتی، امسال حین برگزاری مراسم عزاداری پذیرایی از عزاداران انجام نمی‌شود و موکب‌های عزاداری نیز امسال اقدام به پذیرایی نخواهند کرد.

وی عنوان کرد: امسال همچنین مراسم سنتی نخل برداری و علم کشی در کل استان انجام نخواهد شد و مراسم منحصر به سینه زنی و زنجیرزنی خواهد بود.

نجیمی ادامه داد: در مراسم زنجیر زنی نیز هر فرد باید زنجیر شخصی خود را به همراه داشته باشد در غیر این صورت رئیس هیئت از ابتدای ماه محرم و آغاز عزاداری‌ها زنجیر را در اختیار افراد قرار می‌دهد و پایان ماه محرم تحویل می‌گیرند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان یزد اظهار داشت: امسال با همیاری مردم بنا داریم موکب‌های سلامت به جای موکب‌های پذیرایی در ایام ماه محرم برپا کنیم تا علاوه بر اینکه به بهداشت و سلامت مردم کمک می‌کنند، نذورات مردم را نیز به سمت مواسات و بهره مندی نیازمندان هدایت کنند.

وی بیان کرد: از مردم نیز می‌خواهیم که امسال نذورات خود را صرف نیازمندان و اقشار آسیب دیده از کرونا و اقشار آسیب پذیر در شرایط اقتصادی فعلی کنند.

ارسال نظرات