۲۳ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۳
کد خبر: ۶۶۰۴۸۵
امام جمعه رامسر مطرح کرد؛

تلاش رسانه های معاند برای ضربه زدن به محور مقاومت در جریان انفجار بیروت

تلاش رسانه های معاند برای ضربه زدن به محور مقاومت در جریان انفجار بیروت
حجت الاسلام تقی پور به سوء استفاده رسانه های معاند در جریان انفجار بیروت اشاره کرد و گفت: این رسانه های وابسته به دنبال ضربه زدن به جریان مقاومت در منطقه بودند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مازندران، حجت الاسلام حسین تقی پور، امام جمعه رامسر امروز در دیدار جمعی از خبرنگاران با اشاره به اهمیت خبر و خبررسانی در اسلام، گفت: جریان عظیم غدیر خود به تنهایی نمونه مشخصی از توجه اسلام به مسأله رسانه و اطلاع رسانی است.

وی با بیان این که اطلاع رسانی معارف، عملکردها و کارکردها یک اصل اساسی است که در زمان اهل بیت(ع) که سخت ترین وسایل ارتباطی در اختیار بود مورد تأکید قرار می گرفت، افزود: خبر و خبرنگاری در دین رسالت عظیمی است که اصحاب رسانه باید به این موضوع توجه ویژه داشته باشند.

استاد حوزه علمیه در ادامه سخنان خود با بیان این که در آیه 60 سوره احزاب در برابر کسانی که خبرها را لرزان، بی منبع و مضطرب در جامعه پخش می کنند اعلان جنگ شده است، ادامه داد: نباید خبر ها لرزان در جامعه پخش شود چون اخبار بی منبع و بی تحقیق به پیکره جامعه ضربه می زند.

حجت الاسلام تقی پور با بیان این که برخی رسانه ها در انتشار اخبار به مصلحت خبر اهمیت نمی دهند و به دنبال به هم ریختن جامعه هستند، افزود: خبرنگارانی که شایعه پردازی می کنند و اخبار بی منبع را در جامعه پخش می کنند به دنبال ایجاد کدورت و تشنج در جامعه هستند.

وی در ادامه سخنان خود با اشاره به این که برخی شبکه های خبری نظیر آمد نیوز که با هوشیاری دستگاه امنیتی کشورمان دستگیر شد ناجوان مردانه به مردم خیانت می کردند، ادامه داد: باید هوشیار باشیم چون دشمن بیکار ننشسته و به دنبال توسعه و تقویت چنین شبکه هایی در فضای مجازی است.

امام جمعه رامسر همچنین به تریبون نماز جمعه اشاره کرد و با بیان این که نماز جمعه خود یک رسانه فراگیر در کشورمان است، افزود: تلاش کردیم در تریبون نماز جمعه به دردها و مشکلات مردم بیشتر بپردازیم.

حجت الاسلام تقی پور ادامه داد: امروز در عرصه سلامت ما نیاز به شهید آوینی هایی داریم که حماسه پرستاران، کادر درمانی و پزشکان را در عرصه مبارزه با ویروس کرونا حکایت، هدایت و به گوش جامعه برسانیم.

استاد حوزه علمیه در ادامه سخنان خود به انفجار بیروت و تلاش رسانه های غربی در سوء استفاده از شرایط به وجود آمده اشاره کرد و گفت: امنیت لبنان، سوریه، عراق و محور مقاومت به امنیت ایران اسلامی وابسته است و دشمنان پس از حادثه بیروت و برخی تجمعات در این کشور، نگاه ها را به سمت ایران اسلامی متمرکز کردند که رسانه های ما باید هوشیارانه تحلیل های صحیحی در این گونه حوادث داشته باشند.

وی در بخش پایانی سخنان خود به تلاش ها و مجاهدت های روحانیان از ابتدای شیوع ویروس کرونا تا به امروز اشاره کرد و گفت: روحانیت از ابتدا در میدان خدمات رسانی به مردم حاضر بود و در بحث غسل، تدفین اموات کرونایی و همچنین خدمات رسانی به مردم و کادر درمانی تلاش های زیادی صورت گرفت که باید بیشتر از سوی رسانه تبیین شود./950/

ارسال نظرات