۲۳ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۵۱
کد خبر: ۶۶۰۵۱۳
مدیرکل تبلیغات خراسان شمالی:

ایجاد دوگانگی بین سلامت مردم و عزاداری حسینی نقشه معاندان است

ایجاد دوگانگی بین سلامت مردم و عزاداری حسینی نقشه معاندان است
حجت‌الاسلام خادمی گفت: جریان معاند در داخل و خارج از کشور تلاش می‌کنند با ایجاد دوگانگی بین سلامت مردم و سوگواری محرم عزاداری‌های محرم را زیر سؤال ببرند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام علی خادمی، مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی، امروز، در نشست تبیین برنامه‌های ماه محرم و تجلیل از خبرنگاران استان، اظهار داشت: اولویت اصلی ما حفظ سلامت عزاداران حسینی در مراسم‌های سوگواری است.

وی افزود: حفظ سلامت مردم از واجبات دینی و اولویت اصلی ما است به همین دلیل عزاداری محرم سال جاری با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی، فاصله‌گذاری اجتماعی و استفاده از ماسک برگزار می‌شود.

حجت‌الاسلام خادمی اضافه کرد: با توجه به شیوع بیماری کرونا مراسم عزاداری محرم سال جاری در مقایسه با مراسم‌های عزاداری حسینی سال‌های گذشته بسیار متفاوت است و در این مورد هیئت‌های عزاداری هم توجیه شده‌اند.

وی ادامه داد: در سال جاری مراسم‌های عزاداری در فضاهای باز و یا فضاهای با ارتفاع 6 متر برگزار می‌شود و هیچ‌گونه پذیرایی در تکایا صورت نمی‌گیرد و اگر غذایی هم طبخ شود حتماً باید بیرون بر و در ظرف‌های یک‌بارمصرف باشد.

حجت‌الاسلام خادمی تصریح کرد: در استان متولیان هیئت‌ها و دسته‌های عزاداری نسبت به چگونگی برگزاری مراسم‌ها در ماه محرم توجیه شده‌اند و هیئت‌هایی که دستورالعمل‌های بهداشتی را رعایت نکنند ابتدا با تذکر شفاهی و بعد کتبی و لغو مجوز آن‌ها و درنهایت به مراجع قضایی معرفی می‌شوند.

وی خاطرنشان کرد: برای رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در تکایا و هیئت‌ها افزون بر نظارت گروهای بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان گروه‌های نظارتی تشکیل‌شده است و در هر هیئتی سه نفر به‌عنوان رابط بهداشت‌یار حسینی بر رعایت موازین بهداشتی نظارت می‌کنند.

حجت‌الاسلام خادمی با اشاره به رسالت رسانه‌ها و خبرنگاران در این ایام، افزود: در این ایام که بیگانگان و دشمنان اسلام و قرآن به بهانه بیماری کرونا درصدد ایجاد دوگانگی بین سلامت مردم و عزاداری حسینی هستند رسالت رسانه‌ها دوچندان می‌شود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی اظهار داشت: رسانه‌ها باید با آگاهی بخشی و بصیرت افزایی و همچنین شناخت شیوه‌های دشمن و راه‌های مقابله با آن اجازه ندهند تا معاندان و رسانه‌های خارجی آن‌ها از شرایط کنونی سوءاستفاده کرده و عزاداری‌های ماه محرم را زیر سؤال ببرند./9314/پ210/ب1

هادی رحیمی
ارسال نظرات