۲۳ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۵:۰۲
کد خبر: ۶۶۰۵۱۴
نماینده ولی فقیه در مازندران:

رعایت بهداشت و عزاداری در تقابل با یکدیگر نیستند

رعایت بهداشت و عزاداری در تقابل با یکدیگر نیستند
حجت الاسلام والمسلمین لائینی با تأکید بر این که بهداشت و عزاداری در تقابل با یکدیگر نیستند، گفت: حفظ جان و سلامت مردم توصیه دینی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مازندران، حجت الاسلام والمسلمین محمدی لائینی، نماینده ولی فقیه در مازندران امروز در جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه استان که با حضور معاون رییس جمهور در استانداری برگزار شد با اشاره به در پیش بودن ماه محرم بر ضرورت رعایت دستورالعمل های بهداشتی در عزاداری ها تأکید کرد.

وی با بیان این که همه بخش های برگزار کننده مراسم عزاداری ماه محرم بر رعایت دستورالعمل های بهداشتی تأکید دارند و هم نظر هستند، افزود: با تلاش همه دست اندرکاران این بخش شاهد برگزاری مناسب عزاداری ماه محرم خواهیم بود.

امام جمعه ساری، عمل به توصیه های بهداشتی در عزاداری ماه محرم را یک وظیفه شرعی، اخلاقی و بهداشتی دانست و خاطرنشان کرد: اجرای دقیق توصیه های بهداشتی در ماه محرم مورد تأکید مقام معظم رهبری، مراجع عظام تقلید و همچنین مسؤولان کشور است.

نماینده ولی فقیه در مازندران با اشاره به این که باید بپذیریم که شرایط کشور به لحاظ شیوع ویروس کرونا بسیار شکننده و خاص است، ادامه داد: کوچکترین اشتباه و سهل انگاری موجب به خطر افتادن جان مردم خواهد شد.

امام جمعه ساری در ادامه سخنان خود با تأکید براین که بهداشت و عزاداری در تقابل با یکدیگر نیستند، بیان داشت: حفظ جان و سلامت مردم توصیه دینی است و مقام معظم رهبری و مراجع عظام تقلید نیز بر این مسأله تأکید کردند.

نماینده ولی فقیه در مازندران با بیان این که مردم و مسؤولان کشورمان عاشق و دلداده سید و سالار شهیدان هستند، افزود: اما امسال به دلیل شرایط خاصی که به دلیل شیوع این ویروس در کشور حاکم شده باید با رعایت اصول بهداشتی عزاداری حسینی را برگزار کنیم.

وی با بیان این که مردم و مسؤولان ما امام حسینی هستند به پیشرفت های ارزشمند ایران اسلامی در عرصه های مختلف اشاره کرد و آن را ریشه در نگاه و تفکر عاشورایی ملت بزرگ ایران دانست.

حجت الاسلام والمسلمین لائینی در بخش دیگری از سخنان خود راه پیشرفت کشور را در تکیه بر توان و ظرفیت های داخلی دانست و تأکید کرد: عزت ملت ایران به بیگانگان وابسته نیست بلکه باید با بهره مندی از توان و ظرفیت داخلی به عزت و اقتدار کشورمان اضافه کنیم.

امام جمعه ساری با بیان این که مسأله اقتصاد مقاومتی و همچنین جهش تولید که مورد تأکید مقام معظم رهبری است باید بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد، افزود: اگر ظرفیت های داخلی کشور را شناسایی و احصاء کنیم به طور حتم بسیاری از مشکلات اقتصادی امروز کشور به حداقل خواهد رسید./950/پ210/ب1

ارسال نظرات