۲۵ مرداد ۱۳۹۹ - ۲۳:۵۳
کد خبر: ۶۶۰۵۳۲
حجت الاسلام والمسلمین پیروزمند در گفت‌وگو با رسا:

هدف جریان تحریف به بن بست رساندن انقلاب و تحقیر ملت ایران است

هدف جریان تحریف به بن بست رساندن انقلاب و تحقیر ملت ایران است
عضو هیأت علمی فرهنگستان علوم اسلامی، هدف نهایی تحریف را شکست و به بن بست رساندن حرکت رو به جلوی انقلاب اسلامی و شکست فرآیند دستیابی به تمدن نوین اسلامی دانست.

«تحریف و آدرس غلط دادن» کلیدواژه‌هایی است که با بیانات رهبر انقلاب به شکل جدی وارد ادبیات سیاسی و رسانه‌ای کشور شد.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در سخنان تلویزیونی عید قربان خود تحریف واقعیات را خط ثابت تبلیغاتی رسانه‌های غربی در طول ۴۱ سال گذشته خواندند و تأکید کردند که در این خط تبلیغاتی، نقاط قوت به‌طور کلی انکار و یا در مورد آن سکوت می شود اما اگر نقطه ‌ضعفی باشد، ده‌ها و حتی صدها برابر بزرگ‌نمایی می شود.

ایشان با تأکید بر اینکه جریان تحریف واقعیات به مقاصد خود نرسیده است، خاطرنشان کردند: اگر جریان تحریف شکست بخورد، قطعاً جریان تحریم هم شکست خواهد خورد.

حجت الاسلام والمسلمین علیرضا پیروزمند، عضو هیأت علمی فرهنگستان علوم اسلامی قم در گفت و گو با خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، هدف نهایی جریان تحریف را شکست و به بن بست رساندن حرکت رو به جلوی انقلاب اسلامی و شکست فرآیند دستیابی تمدن نوین اسلامی دانست و گفت: هدف دشمنان از بحث تحریف این است که ایران نتواند تمدن اسلامی را به الگوی جهانی تبدیل کند و الگوی رقیب در برابر تمدن غربی مبتنی بر سلطه ارائه دهد.

حجت الاسلام والمسلمین پیروزمند اظهار داشت: واژه تحریف در مباحث فکری و اندیشه ای به کار برده می­ شود؛ همانند این که در کلام خدا و سخنان اهل بیت(ع) تحریف ایجاد کرده‎اند تا مخاطب به اشتباه بیفتد؛ رهبر معظم انقلاب نیز واژه تحریف را تعمیم و گسترش معنایی داده و هر نوع آدرس غلط دادن و واژگون جلوه دادن واقعیت را تحریف توصیف کردند.

وی به اهداف جریان تحریف در نظام اسلامی اشاره کرد و گفت: هدف گام اول تحریف، درک نادرست مردم از واقعیت است و هدف دوم به واسطه تحریف، تحقیر ملت است؛ یعنی یک ملت در دستیابی به آرمان‎ها و توانمندی‎های تاریخی خویش، احساس عجز و  تردید داشته باشد و جامعه بدین نتیجه برسد که نخواهد توانست به آرمان خویش برسد.

حجت الاسلام والمسلمین پیروزمند با بیان اینکه گام سوم تحریف، زمینه سازی برای گسترش نفوذ معرفتی دشمن در جامعه است، گفت: نفوذ زمانی روی خواهد داد که دیدگاه مردم و تفکر دولتمردان کشور تغییر کند تا ملت آنگونه بیندیشد که دستگاه رقیب و غرب، خواهان آن است؛ بنابراین هدف نهایی جریان نفوذ، تغییر دستگاه محاسباتی ملت و به ویژه مسؤولان است.

 وی با بیان اینکه گام چهارم انحراف با سوءتدبیر اتفاق می‎افتد و نتیجه تحریف و تغییر محاسبات در نظام اسلامی به تغییر اقدامات و تدابیر منتهی خواهد شد، افزود: سوءتدبیر در عرصه فرهنگی، دست برداشتن و کوتاه آمدن از آرمان های انقلاب و نتیجه آن در مسائل سیاسی مذاکره با آمریکا و غرب است، این جریان در عرصه اقتصادی نیز قائل به شعار «نمی‎توانیم» است و رونق اقتصادی را بدون پشتوانه، سرمایه گذاری و فناوری خارجی، امکانپذیر نمی‎داند.

حجت الاسلام والمسلمین پیروزمند بیان کرد: تغییر در نظام تدابیر مسؤولان و ملت به معنای انحراف انقلاب از مسیر آرمانی خود و غلبه نظام سلطه و لیبرال است و در نتیجه تحریف به تغییر، تغییر به نفوذ، نفوذ به تدبیر سوء و تدبیر سوء به بن بست کشاندن انقلاب منتهی خواهد شد.

وی با بیان که امام راحل و رهبر معظم انقلاب، ترفندها، تحریفات و آدرس غلط دادن های دشمنان را شناسایی و به مردم گوشزد کرده‎­اند، افزود: امامین انقلاب، تدابیر لازم مقابله با انحراف را ترسیم کرده­‎اند و مردم نیز ارشادها و رهنمودهای آنان را شنیده‎­ و عمل کرده‎­اند و این مسأله سبب شده تا دشمنان نتوانند که به اهداف خود دست یایند.

عضو هیأت علمی فرهنگستان علوم اسلامی ابراز داشت: دشمنان و استکبار جهانی از تحریف و نفوذ ناامید نیستند و قصد دارند از طریق تحریم و فشار اقتصادی، تغییر و سوء تدبیر در ارکان نظام ایجاد کنند.

وی در بخش دیگر از سخنانش به فعالیت جریان تحریف در فضای رسانه‌ای و رسالت رسانه‎های انقلابی در این زمینه اشاره کرد و گفت: باید رسانه‎های انقلابی در قدم نخست نسبت به شناخت ترفند و رویکردهای دشمن به صورت زنجیره وار و شبکه ای اقدام کنند و با اشراف و احاطه کامل، مسائل و خط خبری تحریف رسانه های بیگانه را رصد داشته باشند.

عضو هیأت علمی فرهنگستان علوم اسلامی با بیان اینکه جریان نفاق داخلی، نفوذ را داخل کشور تقویت می‎کند، ابراز داشت: باید رسانه‎های داخلی نسبت به موضوع‎هایی مانند تحریف، سوء تدبیر و آدرس غلط دادن دشمن، روشنگری کنند، اما باید رسانه های ما مواظب باشند، جبهه ها و جریان‎های خودی را خواسته یا ناخواسته مورد تضعیف قرار ندهند.

حجت الاسلام والمسلمین پیروزمند ابراز داشت: دست‎های پنهان رسانه‎های معاند همچون بی بی سی، ایران اینترنشال و رادیو فردا، هجمه را هماهنگ می کند تا با یکپارچگی و هماهنگی نسبت به حوادث و اتفاقات نظام اسلامی سیاهنمایی انجام دهند.

عضو هیأت علمی فرهنگستان علوم اسلامی بر ضرورت شبکه سازی و یکپارچگی رسانه‎های مقاومت و داخلی در مقابل با امپراطوری رسانه‎ای یهود و صهیونیسم تأکید کرد و افزود: رسانه‎های انقلابی مواضع روشنگرانه‎ای در برابر جریان رسانه‎ای غرب اتخاذ کنند./998/ت301/ق

ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۶ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۷
در ابتدا باید متعلق تحریف روشن شود که تحریف درباره چه چیزی؟
1
0
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۶ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۵:۰۹
تحریف مهمترین مأموریت جریان نفوذ و نفاق است.
0
0