۲۳ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۷:۳۵
کد خبر: ۶۶۰۵۳۴
استاد حوزه علمیه:

مجالس عزای حسینی کلاسی برای تقویت روحیه انقلابی گری است

مجالس عزای حسینی کلاسی برای تقویت روحیه انقلابی گری است
حجت الاسلام شریفی خواه گفت: مجالس عزای حسینی باید کلاس درس آزادگی و ایستادگی در مقابل ظلم و ستم باشد و باید در این مجالس روحیه انقلابی گری عزاداران تقویت شود.

حجت الاسلام محمدرضا شریفی خواه در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمانشاه، عنوان کرد: با وجود اینکه سالیان متمادی است که در این ایام شاهد اقامه عزای حسینی هستیم، ولی با این وجود باید اذعان کرد که هنوز نتوانسته ایم که فلسفه این نهضت بزرگ را به معنای واقعی در جامعه اسلامی جاری کنیم.

این استاد حوزوی ادامه داد: فلسفه نهضت و قیام خونین امام حسین (ع) بسیار گسترده است، همه ما به عنوان روحانیون و مبلغین دینی در قبال اطلاع رسانی درباره این رویداد بزرگ در تاریخ مسؤولیت داریم.

حجت الاسلام شریفی خواه گفت: متاسفانه بیشتر هیات های عزاداری نکات مهم و کلیدی در بحث اقامه عزای حسینی را فراموش کرده اند؛ باید خروجی این مجالس برای ما، یک خروجی کامل، تاریخی و معنوی باشد.

وی ادامه داد: ایجاد شور حسینی در مجالس عزای حسینی لازم است ولی کافی نیست، باید در کنار ایجاد شور حسینی شعور حسینی نیز در جامعه بسط پیدا کند.

این استاد حوزوی بیان داشت: همچنین باید متولیان هیات های مذهبی از سخنرانان، مبلغین و مداحانی در این ایام عزاداری استفاده کنند که در بحث علوم دینی بسیار جامع باشند و اطلاعات تاریخی آنان درباره نهضت عاشورا کامل و بدون خدشه باشد.

حجت الاسلام شریفی خواه بیان داشت: امیدواریم که حضور در مجالس عزای حسینی زمینه ساز تحول روحی و معنوی برای همه ما باشد و این کار بر عهده همه ما روحانیون و مبلغین دینی است.

این پژوهشگر دینی در ادامه سخنان خود گفت: مجالس عزای حسینی باید کلاس درس آزادگی و مردانگی و ایستادگی در مقابل ظلم و ستم باشد، باید در این مجالس روحیه انقلابی گری عزاداران تقویت شود.

این استاد حوزوی بیان داشت: باید مبنای اصلی این مجالس شناساندن بیشتر ابعاد قیام امام حسین (ع) در دشت کربلا باشد زیرا برخی از جوانان متاسفانه اطلاع کافی از این نهضت عظیم در جهان اسلام ندارند.

حجت الاسلام شریفی خواه در بخش دیگری از سخنان خود گفت: درخواستی که از مسؤولان و متولیان هیات های مذهبی داشته و داریم این است که از مداحان و خطیبانی در ایام محرم دعوت کنند که نسبت به اسلام و تاریخ آن علم کافی را داشته باشند تا خدایی ناکرده به دست خودمان زمینه تحریف اسلام ناب محمدی را فراهم نیاوریم.

این استاد حوزوی در پایان سخنان خود گفت: جوانان و نوجوانان نیز باید ماه محرم و صفر را یک فرصت استثنایی برای شناخت اهل بیت علیهم السلام به ویژه امام حسین (ع) بدانند و زندگی این بزرگ مرد اسلام را سرمشق زندگی خویش قرار دهند./1400/ت310/ب1

ارسال نظرات