۲۳ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۹:۳۱
کد خبر: ۶۶۰۵۵۴

اعلام برنامه‌های اوقاف خوزستان برای عزاداری‌های ماه محرم

اعلام برنامه‌های اوقاف خوزستان برای عزاداری‌های ماه محرم
حجت الاسلام خاکباز گفت: خواسته اوقاف و سایر دستگاه‌ها از مردم، رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و عدم تجمع در اماکن سربسته و دوری از برگزاری مراسمات و اطعام بصورت متمرکز است.
حجت الاسلام مرتضی خاکباز، مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان خوزستان، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، با اشاره به اینکه اوقاف با توجه به وجود کرونا، به تعطیلی بقاع روی آورد، اظهار داشت: بقاع به ویژه علی بن مهزیار اهوازی در این مدت به کارگاه تولید ماسک و تهیه مود ضدعفونی تبدیل شده بود.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه خوزستان با بیان اینکه کرونا نباید برنامه‌های مذهبی ویژه محرم را تحت تأثیر قرار بدهد، عنوان داشت: خواسته اوقاف و سایر دستگاه‌ها از مردم، رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و عدم تجمع در اماکن سربسته و دوری از برگزاری مراسمات و اطعام بصورت متمرکز است تا عزای سیدالشهدا به شکل باشکوهی برگزار شود.

این مقام مسؤول ادامه داد: اوقاف، سبد‌های معیشتی در قالب اطعام را در اختیار عزاداران حسینی قرار می‌دهد و بر این باور است که در محیط‌های سرباز با حضور حداقل عزادران به ویژه در حیاط بقاع شاخص برگزار شود.

حجت الاسلام خاکباز افزود: در راستای نیت وقف کنندگان، اطعام را بصورت جیره خشک تقدیم عزاداران می‌کند و هیأت‌ها را تشویق می‌نماید تا در راستای تهیه سبد‌های معیشتی برای قرار دادن در اختیاران عزاداران حسینی را مورد توجه قرار دهند.

وی با بیان اینکه راهپیمایی‌های ویژه اربعین در بقاع شاخص استان برگزار نمی‌شود، اضافه کرد: در این باره برنامه‌های جایگزین خواهیم داشت، در بقعه علی بن مهزیار اهوازی و سبزقبا، پخت غذا صورت می‌گیرد، اما نه بدین صورت که در آنجا میان عزاداران تویع شود.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه خوزستان با اشاره به اینکه بسته بندی و توزیع غذا در میان عزاداران با نظارت دانشگاه علوم پزشکی و رعایت توصیه‌های بهداشتی صورت می‌گیرد، تصریح کرد: مبارزه با کرونا، اقامه عزای حسینی و اجرای نیات واقفان را در دهه محرم پیگیر خواهیم شد و عزاداری در تاسوعا و عاشورا تنها در مکان‌های باز و با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی بصورت پراکنده صورت می‌گیرد و اطعام عمومی نخواهد بود./۹۴۵۶/ت310/ب1
ارسال نظرات