۲۴ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۲:۲۷
کد خبر: ۶۶۰۵۷۳

تظاهرات هواداران شیخ زکزاکی برای آزادی فوری او و همسرش

تظاهرات هواداران شیخ زکزاکی برای آزادی فوری او و همسرش
شماری از هواداران رهبر جنبش اسلامی نیجریه با برپایی تظاهراتی در پایتخت این کشور، آزادی فوری و بدون قید و شرط «شیخ زکزاکی» و همسر وی را خواستار شدند.
به گزارش بین الملل خبرگزاری رسا، شماری از هواداران شیخ زکزاکی روز چهارشنبه با برپایی تظاهراتی در شهر «آبوجا»، پایتخت نیجریه به تداوم محبوس بودن رهبر جنبش اسلامی نیجریه معترض شدند. هوداران الزکزاکی در حالی که تصاویری از وی را در دست داشتند از مقامات این کشور آزادی سریع و بدون قید و شرط رهبر جنبش اسلامی نیجریه و همسر او را خواستار شدند.

شیخ زکزاکی از آذرماه ۱۳۹۴ و به دنبال یورش وحشیانه نیروهای ارتش و پلیس به اقامتگاه وی در ایالت «کادونا» در شمال نیجریه بازداشت و محبوس شد؛ یورشی که در نتیجه آن تعداد زیادی شهید و زخمی شدند. نیروهای امنیتی و نظامی، «زینت ابراهیم» همسر شیخ زکزاکی را هم دستگیر کردند.

به تازگی پسر رهبر جنبش اسلامی نیجریه در مصاحبه‌ای ضمن توصیف شرایط نامساعد جسمانی پدرش در زندان گفت دولت نیجریه 6 فرزند شیخ زکزاکی را قتل عام کرده است. «محمد ابراهیم زکزاکی» یکی از فرزندان شیخ «ابراهیم زکزاکی» رهبر جنبش اسلامی نیجریه در گفت‌وگویی که به صورت آنلاین با روزنامه «پانچ» انجام گرفته به جنایاتی اشاره کرد که رژیم نیجریه علیه خانواده‌اش و جنبش اسلامی نیجریه مرتکب شده‌ است.

وی در این مصاحبه تصریح کرد که دولت نیجریه 6 تن از فرزندان زکزاکی را کشته است و هم‌اکنون تنها سه فرزند او زنده هستند.
منبع خبرگزاری تقریب
ارسال نظرات