۲۴ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۰
کد خبر: ۶۶۰۵۸۲

«حسینیه ایران» امسال در خانه‌های یزد متجلی می‌شود

«حسینیه ایران» امسال در خانه‌های یزد متجلی می‌شود
قائم مقام صدا و سیمای مرکز یزد با اشاره به شهرت یزد به حسینیه ایران گفت: امسال به دلیل شیوع کرونا، حسینیه ایران در خانه های یزد متجلی خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام صداقت کشفی در کارگروه برگزاری مراسم محرم و صفر استان یزد که در اداره کل تبلیغات اسلامی برگزار شد، اظهار داشت: امسال به دلیل شیوع کرونا، پخش زنده عزاداری‌ها از سیمای مرکز یزد انجام نمی‌شود.

وی عنوان کرد: امسال فقط گزیده‌ای از برخی مراسم سینه زنی و روضه خوانی که با رعایت تمام موارد بهداشتی انجام می‌شود، از سیمای مرکز یزد پخش می‌شود.

کشفی بیان کرد: هدف از پخش این برنامه‌ها نیز شریک کردن مردم در مراسم عزاداری و تأمین برنامه برای استفاده آنها در منازل است و به هیچ وجه قصد تبلیغ برای شرکت مردم در مراسم‌های پوشش داده شده را نداریم.

قائم مقام صدا و سیمای یزد با اشاره به اینکه صدا و سیمای یزد آرشیو بسیار غنی از مراسم عزاداری و روضه خوانی محرم و صفر سال‌های گذشته دارد، افزود: با استفاده از این آرشیو، فضای رسانه امسال کاملاً حسینی است و در این زمینه مشکلی وجود ندارد.

وی یادآور شد: برای ضبط برنامه‌های پیش بینی شده نیز نیاز به همکاری دانشگاه علوم پزشکی داریم تا در یک محیط امن بتوانیم برنامه‌های ویژه خود را ضبط کنیم.

کشفی همچنین از راه اندازی پویش «هر خانه یک حسینیه» خبر داد و گفت: این پویش در فضای مجازی آغاز می‌شود و امسال شهرت حسینیه ایران در خانه‌های مردم یزد متجلی خواهد شد.

منبع: فارس
ارسال نظرات