۲۵ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۰
کد خبر: ۶۶۰۶۳۰
استاد حوزه علمیه مطرح کرد؛

حیات حوزه در گرو نقش آفرینی در زمینه پدافند غیر عامل

حیات حوزه در گرو نقش آفرینی در زمینه پدافند غیر عامل
حجت الاسلام اسدی گفت: زنده ماندن حوزه علمیه به عنوان یک نهاد اثر گذار نیاز به فعالیت در تراز پدافند غیرعامل دارد.

حجت الاسلام میرزا احمد اسدی عضو مجمع عالی حکمت اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، با اشاره به اهمیت وجود یک نهاد بالادستی برای هماهنگی میان پژوهشگاه ها و جلوگیری از موازی کاری، گفت: اگر در سالیان گذشته یک نهاد بالادستی وظیفه سامان دهی به پژوهشگاه ها را به عهده می گرفت، شاهد نابسامانی های کنونی نبودیم.

حجت الاسلام اسدی با بیان اینکه فعالیت این نهاد بالادستی در کاربردی شدن پژوهش ها موثر خواهد بود، عنوان کرد: وجود این نهاد که می تواند موجب وحدت رویه در امور پژوهشی حوزه شود در حال حاضر تبدیل به یک آرزو شده است.

عضو مجمع عالی حکمت اسلامی اهمیت به روز بودن و پاسخگو بودن پژوهش های حوزوی را یادآور شد و افزود: باید مبنا و مواد اصیل علمی در قالب های متناسب با زمانه ارائه شود.

وی افزود: اگر کسی عالم به زمان خودش باشد علاوه بر گرفتار نشدن در دام فضاسازی ها می تواند پشت پرده قضایا را تشخیص دهد و در زمان شیوع آلودگی ها پاسخگوی شبهات باشد.

حجت الاسلام اسدی با اشاره به اهمیت استفاده بهینه از بودجه اندک پژوهشی، اظهار داشت: این بودجه باید در دست کسانی باشد که نسبت به آن احساس مسؤولیت داشته باشند و نباید به اسم پژوهش این بودجه قلیل در جاهای دیگر خرج شود.

وی با بیان اینکه مفهوم پدافند غیر عامل مفهوم گسترده ای است که حوزه علمیه باید نمود بیشتری در این زمینه داشته باشد، ابراز کرد: زنده ماندن حوزه علمیه به عنوان یک نهاد اثر گذار نیاز به فعالیت در تراز پدافند غیرعامل دارد.

عضو مجمع عالی حکمت اسلامی خاطرنشان کرد: حوزه علمیه باید با ایجاد یک رصد خانه به صورت مداوم در حال رصد جریانات و اتفاقات جامعه باشد تا با انجام فعالیت های پژوهشی مختلف در ابعاد نظری و عملی پاسخگوی نیازهای جهان اسلام باشد./1350/ت302/ف

ارسال نظرات