۲۵ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۶:۳۸
کد خبر: ۶۶۰۶۳۱
از سوی حجت الاسلام والمسلمین ایزدهی تبیین شد؛

بایدهای عزاداری؛ حفظ شکوه محرم با رعایت کامل دستورالعمل‌ها

بایدهای عزاداری؛ حفظ شکوه محرم با رعایت کامل دستورالعمل‌ها
استاد حوزه علمیه گفت: باید با جلوگیری از افراط و تفریط علاوه بر اقامه با شکوه عزادری امام حسین(ع) از نسبت دادن شیوع بیماری به مجلس اباعبدالله جلوگیری کرد.

حجت الاسلام والمسلمین سجاد ایزدهی عضو هیأت علمی گروه سیاست پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، با بیان اینکه ماه محرم نماد حیات معنوی جامعه اسلامی است، عنوان کرد: اقامه شعائر حسینی فریضه دینی و غیرقابل تعطیلی است اما عزادرای ها باید با اقتضائات زمان همراه شود.

حجت الاسلام والمسلمین ایزدهی اظهار داشت: از طرفی باید حیات معنوی جامعه از طریق برگزاری عزاداری ماه محرم تامین شود و از طرف دیگر از آنجا که جمع شدن در یک مکان سبب تشدید بیماری کرونا و ضرر رسیدن به دیگران می شود، برنامه های عزاداری باید با رعایت کامل دستورالعمل های بهداشتی همراه باشد.

عضو هیأت علمی گروه سیاست پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی ابراز کرد: با برگزاری مراسم عزاداری امام حسین(ع) در فضای باز، بوستان ها و خیابان ها و رعایت کامل فاصله اجتماعی می توان تهدید موجود را تبدیل به فرصت کرد.

وی با بیان اینکه عزاداری امام حسین(ع) همان طور که تعطیلی پذیر نیست، در شرایط خاص نیز اقتضائات خاص خودش را دارد، گفت: شاید عده ای معتقد باشند که مراسم عزا را با ویژگی سابق برگزار کنند که به هیچ وجه قابل قبول نیست.

حجت الاسلام والمسلمین ایزدهی با اشاره به اهمیت پرهیز از بهانه دادن به دست دشمن، عنوان کرد: باید با جلوگیری از افراط و تفریط علاوه بر اقامه با شکوه عزادری امام حسین(ع) از نسبت دادن شیوع بیماری به مجلس اباعبدالله جلوگیری کرد./1350/ت302/ف

ارسال نظرات