۲۵ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۳
کد خبر: ۶۶۰۶۵۰
معاون تهذیب مدرسه علمیه قروه:

افراط و تفریط در مجالس عزای حسینی با اصل اسلام در تضاد است

افراط و تفریط در مجالس عزای حسینی با اصل اسلام در تضاد است
معاون تهذیب مدرسه علمیه قروه گفت: هرگونه افراط و تفریط در مجالس عزای حسینی در ماه محرم با اسلام ناب محمدی (ص) در تضاد است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کردستان، حجت الاسلام سیدتوفیق رضایی صبح امروز در نشست با جمعی از متولیان و مسؤولان هیات ها و تشکل های مذهبی شهرستان قروه بیان داشت: کسانی که متولی هیات های مذهبی و برپایی مجالس مذهبی و دینی هستند، افرادی خداشناس و کوشا برای توسعه و بسط دین اسلام می باشند.

معاون تهذیب مدرسه علمیه قروه گفت: با این وجود امسال ویروس منحوس کرونا، شرایط را برای برگزاری هیات ها و مجالس عزای حسینی بسیار ویژه کرده است، بنابراین از همه شما عزیزان تقاضا داریم که با رعایت کامل و دقیق پروتکل های بهداشتی زمینه برگزاری مجالس عزای حسینی در شان و منزلت اهل بیت علیهم السلام را فراهم آورید.

این استاد حوزه علمیه در ادامه سخنان خود تاکید کرد: همانگونه که اسلام دینی اجتماعی و به روز است، از شما دوستداران اهل بیت می خواهیم که در محرم و صفر با عملکرد منطقی خود از یک سو زمینه شیوع این بیماری را در هیات ها از بین ببرید و مهمتر آنکه با این کار خود باعث شوید که تبلیغات رسانه ای دشمنان علیه عزاداری های حسینی و دیگر شعائر اسلامی بی اثر شود.

حجت الاسلام رضایی گفت: بنابراین از هم اکنون باید مکان هیات ها و مجالس عزای حسینی به صورت کامل در مقابل ویروس کرونا ضدعفونی شود تا زمینه نگرانی عزاداران و مومنین از بین برود و شاهد برپایی مجالس باشکوهی در این ایام باشیم.

معاون تهذیب مدرسه علمیه قروه تاکید کرد: بی شک با تلاش شما عزیزان و دوستداران اهل بیت علیهم السلام شاهد برپایی مجالس عزاداری حسینی ماندگاری خواهیم بود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود عنوان داشت: باید در هیات های عزاداری سیدالشهدا تلاش کنیم که فلسفه این نهضت اسلامی و جهانی به صورت کامل تبیین شود و در گفتار و کلام خطبا، مداحان و... این منطق و عقلانیت اسلام باشد که بیان می گردد.

این استاد حوزوی ادامه داد: از سوی دیگر دوری از افراط و تفریط در هیات های مذهبی همیشه و در همه حال توصیه بزرگان دین بوده و هست. بی گمان در این ایام گروه ها و جریان هایی هستند که به دنبال از بین بردن تعادل در مجالس عزای حسینی می باشند.

حجت الاسلام رضایی تصریح کرد: این افراد به ظاهر دینمدار به دنبال آن هستند که اولا بین برادران سنی و شیعه اختلاف ایجاد کنند و دوم اینکه افراط را چاشنی برنامه های مذهبی نمایند تا از اسلام چهره ای خشن و تندرو به جهانیان معرفی نمایند.

معاون تهذیب مدرسه علمیه قروه گفت: باید گفت که هرگونه افراط و تفریط در مجالس عزای حسینی در ماه محرم با اسلام ناب محمدی (ص) در تضاد است.

این استاد حوزوی با تاکید بر اینکه این افراط و تفریط ها در مسایل دینی می تواند زمینه سازی دین گریزی جوانان و ... شود، اظهار داشت: باید سعی ما در ایام محرم این باشد که در کنار ایجاد شور حسینی، شعور حسینی را نیز به عزاداران منتقل کنیم./1401/پ210/ب1

ارسال نظرات