۲۵ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۶:۱۶
کد خبر: ۶۶۰۶۹۸
مدیر حوزه علمیه خواهران مازندران:

حوزه علمیه خواهران و خانواده در مسیر تمدن نوین اسلامی هستند

حوزه علمیه خواهران و خانواده در مسیر تمدن نوین اسلامی هستند
حجت الاسلام قائمی با اشاره به نقش مهم و برجسته خانواده در جامعه اسلامی گفت: حوزه علمیه خواهران و خانواده در مسیر تمدن نوین اسلامی هستند.
به گزارش خبرگزاری رسا در مازندران، حجت الاسلام جواد قائمی، مدیر حوزه علمیه خواهران مازندران در سخنانی به مناسبت روز مباهله و روز گرامیداشت خانواده، گفت: حوزه علمیه خواهران و خانواده در مسیر تمدن نوین اسلامی هستند.
 
وی افزود: بی‌شک روز مباهله در کنار حکایت گری خود از جریان بزرگ تاریخی دو عرصه اثبات حقانیت اسلام و ولایت حقه امیرالمؤمنین علی(ع) بهانه‌ای برای همه اندیشمندان و خصوصاً سکانداران ترویج مقام زن در جامعه اسلامی برای توجه نمودن به نقش و جایگاه تمدن ساز زن و خانواده در شریعت اسلام و گام نهادن به‌سوی هموارسازی مسیر تعالی انقلاب اسلامی ایران برای رسیدن به تمدن نوین ایرانی اسلامی است.
 
حجت الاسلام قائمی ادامه داد: همان‌طور که همگان بدان اعتراف دارند، توجه به نقش و تقویت جایگاه خانواده می‌تواند سهمی مهم و حساسی در تشکیل و تقویت یک تمدن داشته باشد، چنانچه در فرض عکس آن‌هم هست و عنوان این جایگاه می‌تواند تیر مهلک و سهمگین بر پیکره یک تمدن و بالتبع حیات انسانی باشد.
 
وی ادامه داد: کانون خانواده نخستین محل برای کسب شناخت و هویت انسانی هر فردی است که پا در عرصه حیات مادی و معنوی می‌نهد و به علت همین نقش بلامنازع، یکی از موضوعات مهم تنازعات حق و باطل، در تشکیل و تضعیف خانواده بوده است.
 
مدیر حوزه علمیه خواهران مارندران بیان داشت: بر این اساس طلاب، اساتید و کادر مدارس علمیه خواهران به جهت تقرب زیستی و هویتی با رکن رکین خانواده یعنی زنان و مادران جامعه، در این میدان مبارزه حق و باطل، برای هدایت و سوق دادن جامعه به سمت تمدن نوین ایرانی سلامی در پرتو آموزه‌های اسلام ناب محمدی، دارای نقشی بی‌بدیل و تأثیرگذار هستند.
 
حجت الاسلام قائمی ادامه داد: از این‌رو انتظار می‌رود کادر علمی و اداری مدارس در کنار طلاب محترم، ضمن برگزاری جلسات و نشست‌های علمی ضمن توجیه و تبیین این رسالت و نقش حیاتی مدارس علمیه، در این مسیر پراهمیت تا رسیدن به سعادت حقیقی گام بردارند./950/
ارسال نظرات