۲۵ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۸:۱۶
کد خبر: ۶۶۰۷۱۹
نماینده ولی فقیه در استان اردبیل:

بازسازی بافت‌های تاریخی اردبیل در اولویت باشد

بازسازی بافت‌های تاریخی اردبیل در اولویت باشد
نماینده ولی فقیه در استان اردبیل گفت: اهمیت به بازسازی بافت‌های تاریخی اردبیل با توجه به سبقه آن در این زمینه یک اولویت اساسی و مهم است.

به گزارش خبرگزاری رسا در اردبیل، آیت‌الله سیدحسن عاملی پیش از ظهر امروز در دیدار با مسئولین میراث فرهنگی اردبیل در دفتر امام جمعه اظهار داشت: اهمیت به بازسازی بافت‌های تاریخی اردبیل با توجه به سبقه آن در این زمینه یک اولویت اساسی و مهم است که در این زمینه تاکنون اقدام‌های مهمی انجام یافته است.

وی با اشاره به این که در راستای ارائه خدمات مطلوب به گردشگران و اتباع آذری نیز برنامه‌های مطلوبی انجام یافته است بیان کرد: احداث مسجد و استراحتگاه در چهار ورودی شهر اردبیل به عنوان نماد تاریخی و اسلامی شناخته خواهد شد که انتظار می‌رود این مهم مبنای کار قرار گیرد.

نماینده ولی فقیه در استان اردبیل گفت: انتظار ما از مسئولین و متولیان ذی‌ربط اهمیت به توسعه و مرمت بناهای تاریخی و بازسازی آن‌ها است چرا که ما میراث‌داران فرهنگ و تمدن کشورمان هستیم و بی‌توجهی به این موضوع زیبنده و قابل قبول نیست.

آیت الله عاملی تصریح کرد: اهمیت به مفاخر اردبیل که جزو گنجینه‌های ارزشمند ما هستند یک امر مهم اساسی و حائز اهمیت است و باید در این زمینه از آثار مفاخری چون اذان موذن‌زاده اردبیلی حفظ و نگهداری شود و طنین صدای الله‌اکبر در اردبیل ماندگار بماند.

وی اظهار کرد: در راستای احیای بعد فرهنگی و معنوی بناهای تاریخی استان نیز باید برنامه‌ریزی شود چرا که این امر در حال حاضر به عنوان یک اولویت مهم و اساسی مطرح شده و باید با اهمیت به این مسئله به تمامی اهداف خود جامه عمل بپوشانیم.

علی اصغر خواجه الدین
منبع: تسنیم
ارسال نظرات