۲۵ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۸:۳۰
کد خبر: ۶۶۰۷۲۲
مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد خوزستان:

عزاداری های محرم امسال، مسؤولانه برگزار شود

عزاداری های محرم امسال، مسؤولانه برگزار شود
حجت الاسلام همت پور با بیان اینکه انقلابیون بزرگ و آزادیخواهان جهانی، سیدالشهدا را الگو قرار می‌دهند، گفت: محرم امسال فرصتی برای امتحان مذهبی‌ها و انقلابی‌ها است.
حجت الاسلام مرتضی همت پور، مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد خوزستان، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، با بیان اینکه محرم و امام حسین (ع) یکی از عوامل بقای دین هستند، عنوان داشت: امام حسین (ع) یکی از مصادیق بارز تعظیم شعائر الهی است، محرم و صفر عامل بقای روحیه انقلابی و جهادی، ایثار و شهادت و صبر هستند.

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد خوزستان با بیان اینگه گاندی الگوی انقلابی خود را امام حسین (ع) معرفی می‌کند، اظهار داشت: انقلابیون بزرگ و آزادیخواهان جهانی، سیدالشهدا را الگو قرار می‌دهند، اکنون که محرم در دوران کرونا برگزار می‌شود، فرصتی برای امتحان مذهبی‌ها و انقلابی‌ها فراهم شده است.

این مقام مسؤول با اشاره به اینکه مذهبی‌ها و انقلابی‌ها در دوران شیوع کرونا بسیار موفق عمل کردند، خاطرنشان کرد: از ابتدای آغاز ویروس کرونا، عملکرد نیرو‌های انقلابی و اماکن مذهبی تغییر پیدا کرد، ضدعفونی معابر، تولید ماسک و گان، شرکت در رزمایش مواسات و کمک مؤمنانه، کمک به کادر درمانی، غسل اموات کرونایی از جمله خدمات مذهبی‌ها است تا گرهی از مشکلات کنونی برداشته شود.

حجت الاسلام همت پور با بیان اینکه مجالس عزادای امام حسین (ع) نباید تعطیل شود، ادامه داد: حداقل هر خانه یک روضه حسینی برپا شود و سرپرست خانوار از روی مقتل ها، روضه بخواند؛ مسجدی‌ها و هیأتی‌ها باید بدانند که امسال شرایط متفاوت بوده و محرم امسال باید مسؤولانه باشد.

وی با بیان اینکه در برابر جان هموطنان وظیفه داریم، تصریح کرد: هیأت گردی، حرکت دسته جات عزاداری و علم گردانی امسال تعطیل است و همگان باید تابع تصمیمات ستاد ملی مبارزه با کرونا باشند و در برگزاری مراسمات، دستورالعمل‌های بهداشتی ابلاغی را رعایت کنند.

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد عنوان داشت: عزاداران در ورود به مجالس عزاداری حتما از ماسک استفاده کنند و فاصله گذاری اجتماعی رعایت شود./۹۴۵۶/ت210/ب1
ارسال نظرات