۲۶ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۲۳
کد خبر: ۶۶۰۷۳۵
مدیرکل اوقاف استان اصفهان:

نیاز به یک سند جامع توسعه قرآنی/ استعدادهای شهرستانی را باور کنیم

نیاز به یک سند جامع توسعه قرآنی/ استعدادهای شهرستانی را باور کنیم
حجت الاسلام بلک با اشاره به نیاز استان اصفهان به تدوین سند جامع توسعه قرآنی، گفت: مسائل قرآنی فراتر از مسابقات است و باید بسته‌ای فرهنگی قرآنی تهیه شود.

به گزارش خبرگزاری رسا در اصفهان به نقل از روابط عمومی اداره کل اوقاف استان اصفهان، حجت الاسلام محمد حسین بلک با آغاز چهل و سومین دوره از مسابقات قرآن کریم در استان اصفهان در جمع خبرنگاران حاضر در محل برگزاری مسابقات اظهار داشت: وضعیت کرونایی کشور بسیاری از فعالیت‌ها وبرنامه ها از جمله مسابقات قرآنی را تحت تاثیر قرار داده که همین دغدغه و نگرانی برای چگونگی برگزاری این  مسابقات وجود داشت.

وی تصریح کرد: اما خوشبختانه تمام مراحل مسابقات با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و با استقبال خوبی از علاقه‌مندان قرآنی شکل گرفت و استان اصفهان جزء سه رتبه برتر کشور در خصوص میزان استقبال کنندگان از مسابقات بوده و هست.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان خاطر نشان کرد: به طور طبیعی به دلیل اینکه روش ثبت نام در مسابقات به صورت غیر حضوری و مجازی بوده، محدودیت‌هایی را ایجاد کرده اما علی رغم تصورات با استقبال خوبی از متسابقین مواجه بودیم و تلاش کردیم کلیه امکانات مورد نیاز بهداشتی و فضاهای مورد نیاز پیشگیری از بیماری را مد نظر قرار دهیم.

وی با بیان اینکه استعداد‌های فراوان قرآنی بسیاری وجود دارد که ممکن است در قالب این نوع از مسابقات قابل شناسایی نباشند، افزود: در این راستا یکی از اقداماتی که برای اولین بار صورت گرفته سلسله مسابقات تشویقی در رشته‌های مختلف در سطح استان بوده و از طریق همین مسابقات مسیر رقابت برای آنها باز و سبب بهتر دیده شدن آنها شده است.

استعدادهای شهرستانی را باور کنیم

حجت الاسلام بلک خاطر نشان کرد: اما باید به سمتی برویم که آموزش فراگیری را برای فراهم شدن زمینه رشد آنها ایجاد کنیم، از سویی دیگر این فرایند مسابقات باید در طول زمان تعریف شود تا افراد بهتر ارزیابی شوند که امیدواریم با شرایط کرونایی این امر تسریع شود.

وی در خصوص لزوم توجه به استعدادهای شهرستانی و نظارت بیشتر تصریح کرد: در شهرستان‌ها عناصر، امکانات و بسترهای لازم وجود دارد که باید استعداد‌های شهرستانی را بیشتر باور کنیم و به سمتی برویم که کار از تمرکزگرایی خارج شود. 

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان معتقد است که مباحث قرآنی یک بحث جامع‌تری از مسابقات قرآنی است و باید ما در کنار این فعالیت‌ها، برنامه‌های محتوایی بسیاری از جمله بسته‌های فرهنگی و قرآنی داشته باشیم و البته این امر مستلزم هماهنگی بیشتر بین دستگاه‌هاست.

وی یادآور شد: آنچه که پیشنهاد مهم ما به ستاد بوده، نیاز استان به یک سند قرآنی در افق سه الی پنج ساله است ویا به یک سند توسعه جامع قرآنی نیاز است که علاوه بر هدف گذاری‌ها تقسیم کار مناسبی صورت گیرد./1304/د102/ب1

متین فیروزآبادی
ارسال نظرات