۲۶ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۶
کد خبر: ۶۶۰۷۳۶

دوره تخصصی «دین و سینما» برگزار می‌شود

دوره تخصصی «دین و سینما» برگزار می‌شود
دوره تخصصی دین و سینما به همت مرکز معاونت فضای مجازی، هنر و رسانه دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم و با حضور اساتید برجسته رسانه و سینما برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار سرویس فرهنگی و اجتماعی خبرگزاری رسا، دوره تخصصی دین و سینما به همت مرکز معاونت فضای مجازی، هنر و رسانه دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم و با حضور اساتید برجسته رسانه و سینما برگزار می‌شود.

سینما یکی از ابزارهای رسانه‌ای است که می‌توان به‌وسیله آن به انتقال پیام و مفاهیم پرداخت. مسأله دین و سینما مسأله‌ای است که در بیشتر فیلم‌های سینمایی بدان پرداخته شده است که خود زاویه دید جریانی به سینما را رقم می‌زند؛ برای مثال سینمای اسلامی، سینمای مسیحی، سینمای کلیمی و یا حتی سینمای سکولار که به دنبال جدایی دین و معنویت از امور دنیایی است.

دوره حاضر نیز برای شناخت دقیق از چگونگی تصویر از دو مکتب یهود و مسیحیت در سینمای جهان، تقویت سواد رسانه‌ای و نگاه انتقادی سالم مخاطبان، هنرمندان، سینماگران محققان و برنامه ریزان، جلوگیری از القائات قرائت هژمونیک آمریکایی-غربزده درباره بازنمایی و تصویر سازی دین سینمایی، تلاش برای رسیدن به معیارها و شاخص‌های تصویری کردن دین در سینما مبتنی بر تفکر اسلامی و ضرورت دوری از تسلط فضای فرم‌زده و تکنیک‌زده در نقدهای سینمایی و مجامع علمی-فرهنگی است.

یهودیت در سینما، مسیحیت، مکاتب وابسته مسیحیت و سینما و بررسی انواع روش‌های نقد و تحلیل فیلم از جمله سرفصل‌های دوره حاضر است.

رفیع‌الدین اسماعیلی، رئیس انجمن سواد رسانه طلاب، مؤلف کتاب «سینما، دین و سیاست» و فارغ التحصیل دکتری رشته فرهنگ و ارتباطات از دانشگاه باقرالعلوم، محمدحسین فرج‌نژاد، عضو هیأت مدیره انجمن سواد رسانه طلاب، مؤلف کتاب «دین در سینمای شرق و غرب» و فارغ التحصیل دکتری رشتۀ حکمت هنر دینی از دانشگاه ادیان و مذاهب و همچنین حجت‌الاسلام سعید ارجمندفر، عضو هیأت علمی جامعه المصطفی و فارغ التحصیل دکتری رشتۀ حکمت متعالیه از مؤسسه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی اساتید این دوره هستند.

لازم به ذکر است علاقه‌مندان برای شرکت در این دوره و کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند بر روی اینجا کلیک کنند./ت302/ق

ارسال نظرات