۲۶ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۹
کد خبر: ۶۶۰۷۳۹
رئیس اداره تبلیغات اسلامی کاشان:

هیئات مذهبی فضای شهر کاشان را محرمی کنند

هیئات مذهبی فضای شهر کاشان را محرمی کنند
حجت الاسلام بصیرتی با تأکید بر تبلیغات محیطی و نصب پرچم و پارچه مشکی در معابر سطح شهر کاشان، گفت: هیئات مذهبی با نصب پرچم عزا و پارچه مشکی فضای شهر کاشان را محرمی کنند.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، حجت الاسلام مهدی بصیرتی شنبه شب در جلسه توجیهی مسؤولان هیئات مذهبی کاشان که در آستان مقدس امامزاده سلطان امیراحمد این شهرستان برگزار شد، گفت: هیئات مذهبی ملزم به اجرای دستورالعمل‌های بهداشتی ابلاغی از سوی ستاد ملی کرونا در مراسم‌های عزاداری امسال هستند.

وی با بیان اینکه ستاد ملی کرونا برگزاری مراسم‌های عزاداری را در گرو اجرای دستورالعمل‌های سختگیرانه دانسته است، افزود: نباید کاری کرد که محرم تمام شود و توسل به ائمه معصومین (ع) وجود نداشته باشد.

به گفته وی مراسم‌های عزاداری ماه محرم امسال براساس فرمایشات رهبری و اجرای تمام دستورالعمل‌های ابلاغی ستاد ملی کرونا از سوی مسؤولان هیئات مذهبی و عزاداران حسینی باشد.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی کاشان با اشاره به اینکه رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در شهرستان کاشان ۳۰ درصد از متوسط کشور پائین‌تر است، ابراز امیدواری کرد هیئات مذهبی در عزاداری‌های محرم امسال تمامی دستورالعمل‌های بهداشتی از سوی ستاد ملی کرونا را رعایت کنند.

وی با اشاره به اینکه برخی به برگزاری عزاداری ماه محرم و برخی دیگر به عدم برگزاری آن تأکید دارند، گفت: این دو تفکر نباید سبب اختلاف در داخل و بیرون از هیئات مذهبی کاشان شود. 

حجت الاسلام بصیرتی به دو تفکر موجود در برگزاری و عدم برگزاری مراسم‌های عزاداری ماه محرم امسال اشاره و عنوان کرد: یک تفکر تأکید بر تعطیلی هیئات و عدم برگزاری عزاداری دارد که این تفکر نباید منشاء اختلاف بین محبان به اهل بیت(ع) در جلسات و فضای مجازی شود.

وی ادامه داد: برگزاری و عدم برگزاری مراسم‌های عزاداری محرم امسال موضوعی است که بین هیئات مذهبی در کاشان اختلاف نظر‌هایی را به وجود آورده است، برخی برگزاری عزاداری را قبول ندارند، اما برخی دیگر برخلاف آن‌ها عقیده دارند.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی کاشان به برگزاری عزاداری‌های محرم امسال از سوی هیئات مذهبی کاشان تأکید کرد و با اشاره به همکاری مسؤولان کاشان برای برگزاری عزاداری‌ها در فضای باز، گفت: برای فراهم شدن فضای باز عزاداری‌های محرم در کاشان اجماع جمعی از سوی آموزش و پرورش، شهرداری، اداره ورزش و جوانان و اداره تبلیغات اسلامی وجود دارد.

حجت الاسلام بصیرتی همچنین به تفکر دومی که مراسم‌های عزاداری اهل بیت (ع) را دارالشفاء دانسته و اعتقادی به رعایت پروتکل‌های بهداشتی ندارند اشاره کرد و افزود: جلسات اهل بیت (ع) دارالشفاء است، اما دستور اهل بیت (ع) نیز بر رعایت موارد بهداشتی در اسلام است.

وی با اشاره به اینکه همه تلاش مسؤولان شهرستان کاشان، برگزاری مراسم‌های عزاداری ماه محرم است، اظهار داشت: برای برگزاری عزاداری‌های محرم امسال تدارک وسیعی برای تهیه ماسک و مواد بهداشتی دیده شده است.

به گفته وی رعایت پروتکل‌های بهداشتی در هیئات مذهبی سخت و دشوار است، اما رعایت آن ثواب جهاد در راه خدا را دارد.

وی افزود: هیئات مذهبی کاشان مراقب باشند برنامه‌های عزاداری ماه محرم امسال به گونه‌ای برگزار شود که دستاویز و بهانه‌ای برای دشمنان اسلام نشود.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی کاشان گفت: هیئات عزاداری کاشان امسال ملزم به تعهدات خود برای رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی، استفاده از فضای باز، رعایت فاصله گذاری و ضد عفونی محل عزاداری هستند.

حجت الاسلام بصیرتی در ادامه بر تبلیغات محیطی و نصب پرچم و پارچه مشکی در خیابان‌ها و معابر سطح شهر از سوی هیئات مذهبی کاشان تأکید کرد و افزود: هیئات مذهبی با نصب پرچم عزا و پارچه مشکی در سطح شهر فضای کاشان را محرمی کنند.

وی همکاری تنگاتنگ مسؤولان هیئات مذهبی با مسؤولان بهداشتی برای حفظ سلامتی مردم و همکاری با بازرسان بهداشتی را مهم دانست و ابراز داشت: همانگونه که هیئات مذهبی کاشان در موضوع کمک‌های مومنانه و ضد عفونی معابر سطح شهر و تهیه بسته‌های بهداشتی درخشیدند و ظرفیت هیئات‌های مذهبی شناخته شد، در رعایت پروتکل‌های بهداشتی هم اهتمام ویژه داشته باشند.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی کاشان گفت: هیئات مذهبی کاشان در موج اول شیوع کرونا برای مقابله با آن و کمک به آسیب دیدگان از کرونا در کشور پیشگام بودند و خوش درخشیدند.

لازم به ذکراست، جلسه توجیهی مسؤولان هیئات مذهبی کاشان از سوی اداره تبلیغات اسلامی کاشان، با حضور مسؤولان بهداشتی و امنیتی و فرماندار شهرستان کاشان، در آستان مقدس امامزاده سلطان امیراحمد این شهرستان برگزار شد./۱۳۰۷/پ210/ب1
محمد ملک آبادی
ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۶ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۵:۱۱
کمترین واگیری ها در مجالس دینی بوده و بیشترین واگیری ها در مجالس عروسی و مکان های حمل و نقل بوده
0
0