۲۶ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۹
کد خبر: ۶۶۰۷۴۴
مدیر مدرسه سفیران هدایت بیجار:

بسترهای آموزش مجازی در مدارس علمیه از سوی اساتید فراهم شود

بسترهای آموزش مجازی در مدارس علمیه از سوی اساتید فراهم شود
مدیر مدرسه سفیران بیجار گفت: باید بسترهای آموزش مجازی در مراکز آموزشی به ویژه مدارس علمیه از سوی اساتید فن اندیشیده و ایجاد شود تا شاهد وقفه در امر آموزش طلاب نباشیم.

حجت الاسلام سید موسی محمودی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در کردستان، گفت: در آستانه آغاز سال تحصیلی قرار داریم و فرصت چندانی برای برنامه ریزی برای آغاز آموزش ها نیست.

مدیر مدرسه سفیران هدایت بیجار گفت: همچنان کرونا در کشور و کردستان جولان می دهد و وضعیت این استان اکنون در مرحله هشدار قرار دارد و یحتمل این وضعیت در هفته های آینده تغییر پیدا می کند یا به سمت کاهش این بیماری می رویم یا بالعکس.

این استاد حوزوی تصریح کرد: در هر صورت عقل این را می گوید که باید خود را برای هر شرایطی آماده کنیم، از این رو نیازمند ایجاد بسترهای مناسب در بحث آموزش در حوزه های علمیه هستیم.

حجت الاسلام محمودی عنوان داشت: احتمال بازگشت وضعیت کردستان به قرمز دور از انتظار نیست، لذا آن زمان نیازمند استفاده از فضای مجازی برای آغاز و استمرار آموزش در حوزه ها و مدارس علمیه هستیم.

مدیر مدرسه سفیران هدایت بیجار گفت: در ماه های انتهای سال تحصیلی گذشته با این وضعیت روبرو شدیم و علیرغم تلاش برخی از اساتید برای استفاده از پتانسیل های فضای مجازی برای تدوام مباحث آموزشی در مدارس علمیه، به عینه متوجه شدیم که در بحث بسترهای آموزش در فضای مجازی کشور راه درازی در پیش رو دارد.

این استاد حوزوی ادامه داد: باید بسترهای آموزش مجازی در مراکز آموزشی به ویژه مدارس علمیه از سوی اساتید فن اندیشیده شود تا شاهد وقفه در امر آموزش طلاب نباشیم، زیرا اگر چنین شود، بدون تعارف باید گفت که طلاب و اساتید زیان های بسیاری در این باره خواهند دید.

حجت الاسلام محمودی بیان کرد: بنابراین تا فرصت باقی است باید تمام ظرفیت های کشور برای ایجاد بسترهای فضای مجازی بسیج شود تا این بیماری ما را در دقیقه 90 غافلگیر نکند.

مدیر مدرسه سفیران هدایت بیجار با تاکید بر اینکه باید این بسترها قبل از کرونا ایجاد می شد، بیان داشت: باید متولیان اموز آموزشی در کشور حتی قبل از شیوع بیماری کرونا به چنین روزهایی می اندیشیدند و با استفاده از نخبگان و فعالان عرصه فضای مجازی، یک ساختار در حوزه مجازی را تعریف و تهیه می کردند./1401/ت310/ب1

ارسال نظرات