۲۶ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۲
کد خبر: ۶۶۰۷۵۴
استاد حوزه علمیه کرمانشاه مطرح کرد؛

ویروس تحریف و کرونا؛ به دنبال حاشیه سازی برای مجالس عزای حسینی

ویروس تحریف و کرونا؛ به دنبال حاشیه سازی برای مجالس عزای حسینی
استاد حوزه علمیه کرمانشاه گفت: ویروس تفرقه و تحریف در محرم امسال در کنار ویروس کرونا به دنبال حاشیه سازی برای مجالس عزای حسینی هستند.

حجت الاسلام شهرام رضوانی زاده در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمانشاه، ضمن تبریک سالروز بازگشت آزادگان سرافزار به میهن اسلامی، عنوان کرد: ماه محرم و عزاداری های آن امروز به یک فرهنگ علوی در بین دوستداران اهل بیت علیهم السلام تبدیل شده است.

این استاد حوزوی ادامه داد: امام حسین (ع) را باید بانی مکتب آزادی خوانی در جهان بشریت دانست، کسی که جان و اهل بیتش را در راه احیای سنت امر به معروف و نهی از منکر فدا کرد و باعث شد که اسلام از انحراف رهایی یابد.

وی در ادامه با اشاره به اینکه امسال محرم متفاوتی خواهیم داشت، عنوان کرد: به علت شیوع ویروس منحوس کرونا در جامعه، محرم امسال با رعایت کامل موازین و پروتکل های بهداشتی برگزار می شود و در همین جا از متولیان و بانیان مجالس عزای آقا امام حسین (ع) می خواهیم که با دقت و دلسوزی فراوان مواظب رعایت موازین و دستورالعمل های بهداشتی از سوی عزاداران باشند.

حجت الاسلام رضوانی زاده در بخش دیگری از سخنان خود گفت: البته در سالهای قبل به جز کرونا، شاهد ویروس های خطرناک دیگری در این ایام بوده ایم، ویروس تفرقه، ویروس نفوذ، ویروس تحریف دین و...

این استاد حوزوی ادامه داد: بی شک این ویروس تفرقه و تحریف در محرم امسال در کنار ویروس کرونا به دنبال حاشیه سازی برای مجالس عزای حسینی خواهند بود.

وی اظهار کرد: فرقه های ضاله از یک سو و نیز برخی از منبری های بی علم و بی تدبیر با سخنان نسنجیده خود باعث می شوند که اصول ناب دین اسلام و مذهب شیعه علنا زیر سؤال بروند، از این رو این افراد و افکار صدها بار بدتر و خطرناک تر از ویروس کرونا هستند.

حجت الاسلام رضوانی زاده گفت: باید در مجالس عزای حسینی در کنار شور حسینی، شعور حسینی نیز داشته باشیم تا از نفوذ این عقاید منحرف به این مجالس جلوگیری کنیم و اجازه تحریف نهضت کربلا را به دشمنان دین خدا ندهیم.

این استاد حوزه علمیه کرمانشاه بیان کرد: دشمن تمام سرمایه های خویش را معطوف انزوا و حاشیه سازی برای شعائر دینی به ویژه عزاداری های محرم کرده است، لذا بیاییم با بصیرت دینی و سیاسی، زمینه سرشکستی و سرخوردگی دشمنان دین خدا را مهیا کنیم.

وی گفت: جریان هایی که به نام دین به دنبال تحریف اصل اسلام هستند، نمایندگان صهیونیسم جهانی و استکبار می باشند که با دریافت دلارهای سعودی و غربی به دنبال ایجاد شکاف در بین امت اسلام هستند.

حجت الاسلام رضوانی زاده خاطرنشان ساخت: مسؤولان هیات ها و تشکل های مذهبی باید به دقت مواظب این تحرکات پنهان دشمنان و بدخواهان دین در بین عزاداران باشند و اجازه ورود این افکار را به مجالس عزای حسینی و دیگر مجالس مذهبی ندهند./1400/ت210/ب1

ارسال نظرات