۲۶ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۳۵
کد خبر: ۶۶۰۷۶۸
استاد حوزه علمیه خراسان:

جمعیت و نیروی انسانی نماد قوت و قدرت یک کشور در دنیا است

جمعیت و نیروی انسانی نماد قوت و قدرت یک کشور در دنیا است
حجت الاسلام محمدی گفت: جمعیت در دنیا نماد قدرت و قوت یک کشور است، ازاین‌رو برای ایران قوی فرزند بیشتر زندگی بهتر را باید شعار قرار داد و به آن پایبند بود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت الاسلام عبدالله محمدی، امروز در گفتمان دینی مجازی که به مناسبت روز خانواده برگزار شد، زن و شوهر را دو مجاهد در یک سنگر دانست و افزود: اسلام هم زن و هم مرد را مجاهد نامیده است.

وی افزود: این دو مجاهد در یک سنگر به نام خانواده حضور دارند و از منافع خود حفاظت می‌کنند و مرز خانواده را با دیگران می‌پایند و مرزبانی می‌کنند، از اعضای خانواده در برابر تهدیدها و تهاجم‌ها قهرمانانه دفاع می‌کنند.

حجت الاسلام محمدی گفت: پیامبر اسلام (ص) می فرماید: «جهاد المَرأةِ حسن التّبَعُّل» و تأکید می کند جهاد زن در حوزه خانواده خوب شوهرداری کردن است و نسبت به مرد نیز می فرماید: « الکادُّ علی عِیالِه کالمجاهد فی سبیل الله»؛ یعنی مرد تلاشگر برای اداره نان خورهای خود جایگاهش مانند رزمنده و مجاهدت درراه خدا است.

وی تصریح کرد: بنابراین زن و شوهر در محیط خانواده هم همسرند هم همکارند و هم هم‌سنگرند، هیچ‌کدام بر دیگری نباید منّتی داشته باشند، بنای استوار زندگی مشترک باهمت هر دو باید مدیریت شود، مشکلات موجود را پیش از آنکه بتوان با دست‌باز کرد نباید به‌جایی کشاند که با دندان هم نتوان گشود.

حجت الاسلام محمدی گفت: اصل استوار ازدواج توصیه خداوند و سنت أکید پیامبر اسلام (ص) و اولیای دین بوده است، امام علی (ع) می‌فرماید:«تزوجوا فان رسول الله (ص) کثیرا ما کان یقول من کان یحب ان یتبع سنتی فلیتزوج فان من سنتی التزویج»؛ یعنی همسر اختیار کنید که رسول خدا (ص) فرمود: هرکس دوست دارد از سنت من پیروی کند، ازدواج نماید، زیرا ازدواج از سنت من است.

وی افزود: میوه شیرین درخت زندگی که با باغبانی زن و مرد غرس می‌شود و رشد می‌کند، فرزند و فرزندان هستند، هر فرزندی که به اعضای خانواده اضافه می‌شود، پیش از آمدنش خداوند رزق و روزی او را در نظر گرفته و به صدقه‌سر فرزندان پدر و مادر هم بهره می‌برند. این سخن خداوند در قرآن مجید است.

حجت الاسلام محمدی خاطرنشان کرد: امام علی (ع) از قول پیامبر (ص) می‌فرماید: «وَ اطْلُبُوا الْوَلَدَ فَإِنِّی مُکَاثِرٌ بِکُمُ الْأُمَمَ غَداً» و تأکید می کند خواستار فرزند باشید که من به زیاد بودن تعداد شما افتخار خواهم کرد.

این استاد حوزه علمیه تصریح کرد: نیروی انسانی و جمعیت در دنیا به‌عنوان قدرت و قوت یک کشور به شمار می‌رود، ازاین‌رو برای ایران قوی فرزند بیشتر زندگی بهتر را باید شعار قرار داد و به آن پایبندی نشان داد./9314/پ310/ب1

هادی رحیمی
ارسال نظرات