۲۶ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۲
کد خبر: ۶۶۰۷۷۰
مدیرکل تبلیغات اسلامی کردستان:

نذورات محرم و صفر در قالب بسته های معیشتی توزیع می شود

نذورات محرم و صفر در قالب بسته های معیشتی توزیع می شود
حجت الاسلام حاتمیان گفت: نذورات خیرین در محرم و صفر در قالب بسته های معیشتی در بین مردم نیازمند و حاشیه نشین توزیع می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کردستان، حجت الاسلام احمد حاتمیان امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: امسال ویروس کرونا شرایط برگزاری عزاداری ها و مراسم های دینی در ماه محرم و صفر را ویژه کرده است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی کردستان افزود: عزاداران حسینی در این دو ماه باید نهایت دقت را در رعایت نکات بهداشتی و اجتماعی برای جلوگیری از بیماری کرونا داشته باشند.

این استاد حوزه علمیه در ادامه سخنان خود تاکید کرد: شیوع کرونا و نیز دستورالعمل های بهداشتی اجازه برپایی هرگونه ایستگاه صلواتی و پذیرایی از عزاداران در تمام کشور را ممنوع کرده است که بی شک این دستور در راستای حفظ سلامتی عزاداران و مردم می باشد.

حجت الاسلام حاتمیان بیان داشت: برای اینکه نذورات برخی از خیرین و مردم در محرم و صفر به دست نیازمندان برسد، این نذورات در قالب بسته های معیشتی در بین مردم نیازمند و حاشیه نشین توزیع می شود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی کردستان گفت: برای توزیع این بسته های معیشتی، نیازمندان واقعی توسط اداره کل اوقاف، ستاد  اجرایی فرمان امام (ره) و... شناسایی شده اند.

این استاد حوزوی ادامه داد: همچنین طبق دستورالعمل ستاد ملی مبارزه با کرونا، تمامی عزاداری های هیات های مذهبی در محرم و صفر باید در مکان های باز و با رعایت فاصله دو متری برگزار شود و نیز ساعات عزاداری نسبت به سال گذشته کاهش خواهد یافت.

حجت الاسلام حاتمیان در ادامه سخنان خود گفت: همچنین برای جلوگیری از شیوع کرونا جابجایی هیات های مذهبی ممنوع می باشد و نیز استفاده از امکاناتی همانند سنج، طبل و... نیز در دسته جات مذهبی ممنوع اعلام شده است.

وی با اشاره به ضرورت استفاده عزاداران از ماسک، عنوان کرد: امسال مقرر شده است که هیات ها برای برگزاری مراسم عزاداری حتما به صورت کتبی از اداره کل تبلیغات اسلامی مجوز دریافت کنند و این درخواست در سامانه «بیرق» بارگذاری شود./1401/پ310/ب1

ارسال نظرات