۲۶ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۷
کد خبر: ۶۶۰۷۷۲
نماینده ولی فقیه در لرستان تأکید کرد؛

ضرورت تبیین سیره علوی در جامعه

ضرورت تبیین سیره علوی در جامعه
حجت الاسلام والمسلمین شاهرخی سیره علوی را نیاز جامعه خواند و به ضرورت تبیین این سیره در جامعه و بین جوانان تأکید کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، حجت الاسلام والمسلمین سید احمدرضا شاهرخی، ظهر امروز در همایش سیره علوی لرستان با اشاره به شیوع ویروس کرونا در استان، گفت: اگرچه انتظارات برای برگزاری باشکوه این همایش بود، اما به دلیل شیوع ویروس کرونا از انجام این کار خودداری شد.

نماینده ولی فقیه در لرستان خاطرنشان کرد: در 10 دوره گذشته این همایش، جلسات خوبی برگزار شده بود، همچنان که اثرات خوبی از این همایش‌ها در استان باقی مانده است.

وی با اشاره به مولفه‌های اخلاق علوی بیان داشت: از مجموعه آموزه‌های حضرت علی(ع) این چنین به دست می‌آید که اخلاق در شش امر در هم‌تنیده شده و با تجمیع در هر جامعه‌ای سعادت آن را موجب می‌شود.

حجت الاسلام والمسلمین شاهرخی اظهار داشت: بینش، ارزش، گرایش، روش، کُنِش و گویش‌ها شش مولفه اخلاق‌مداری است که موجب اصلاح بنیادی در هر جامعه‌ای می‌شوند.

امام جمعه خرم‌آباد با بیان اینکه در بعد بینش، انسان همانطور که می‌فهمد همانطور نیز زندگی می‌کند، افزود: در بعد ارزش، انسان باید احترام و کرامت خود را توجه داشته باشد، اگر انسان حرمت خود را حفظ کند عامل زشتی نمی شود.

وی ادامه داد: در بعد گرایش، تمایلات در اکتساب رفتار فرد دخالت دارد و در بعد روش، برای رسیدن به هدف روش های متفاوتی است.

امام جمعه خرم آباد با بیان اینکه در بعد کنش، رفتار فرد در جامعه نقش اساسی دارد و در بعد گویش نوع کلام نمودی از رفتار هر فرد است، افزود: گویش نمود اخلاق انسانی است.

وی با اشاره به اینکه گفتار همراه با حق مورد سفارش حضرت علی(ع) بوده است، یادآور شد: حضرت علی(ع) تنها موردی که تعصب را جایز دانسته‌اند، در مورد اخلاق و پسندیده کردن آن است./۹۴۵۱/پ210/ب1

ارسال نظرات