۲۶ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۵:۱۹
کد خبر: ۶۶۰۷۸۵

کتاب «قمقام زخار و صمصام بتار» رونمایی می‌شود

کتاب «قمقام زخار و صمصام بتار» رونمایی می‌شود
مراسم نقد و رونمایی از کتاب «قمقام زخار و صمصام بتار» با حضور حجج اسلام والمسلمین محمدهادی یوسفی غروی و مهدی پیشوایی و حجت‌الاسلام ابوالفضل هادی‌منش در قم برگزار می‌شود.

به گزارش سرویس کتاب و نشر خبرگزاری رسا، مراسم رونمایی و نقد کتاب «قمقام زخار و صمصام بتار» با سخنرانی آیت‌الله محمدهادی یوسفی غروی، مدرس سطح عالی حوزه و استاد تاریخ اسلام و حجت‌الاسلام مهدی پیشوایی، پژوهشگر تاریخ اسلام و حجت‌الاسلام رمضان محمدی، مدیر گروه تاریخ پژوهشگاه حوزه و دانشگاه و رئیس انجمن تاریخ‌پژوهان حوزه برگزار می‌شود.

همچنین در این نشست، حجت‌الاسلام ابوالفضل هادی‌منش، محقق و پژوهشگر این اثر، هم به ارائه مباحث خود و چگونگی تحقیق و پژوهش در مورد این کتاب می‌پردازد.

بنابر این گزارش، مراسم نقد و رونمایی از این کتاب، روز دوشنبه، ۲۷ مردادماه از ساعت ۱۸:۳۰ در قم، خیابان دورشهر، کوچه ۱۵، مرکز پژوهش‌های حوزوی تاریخ اسلام برگزار خواهد شد. 

یادآور می‌شود، «قمقام زخار و صمصام بتار» به معنی «دریای آکنده و شمشیر برنده» مقتلی فارسی نوشته معتمدالدوله فرهاد میرزا پسر عباس میرزا ولیعهد فتحعلی شاه قاجار است. این کتاب به تفصیل، به شرح احوال امام حسین(ع) اعم از بیان حوادث و وقایع زمان تولد تا شهادت حضرت پرداخته و در سال ۱۳۰۳ قمری به قرائت روایی و تاریخی نگارش یافته است. نویسنده با نثر خاص دوره قاجار (نثر متکلف) واقعه کربلا پرداخته است./826/د102/ق

ارسال نظرات