۲۶ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۷:۰۹
کد خبر: ۶۶۰۸۰۸
امام جمعه بیجار:

جامعه اسلامی نیازمند حرکت در مسیر مکتب امام حسین است

جامعه اسلامی نیازمند حرکت در مسیر مکتب امام حسین است
حجت الاسلام مرادی گفت: امروز جامعه اسلامی نیازمند توجه و حرکت در مسیر مکتب و نهضت امام حسین (ع) است.

حجت الاسلام علی مرادی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در کردستان، اظهار داشت: امروز روز بازگشت فرزندان این ملت به میهن اسلام شان است، کسانی که سال ها در سیاه چال رژیم بعثی انواع سختی ها را برای سربلندی این نظام به جان خریدند.

امام جمعه بیجار گفت: تکریم و قدردانی از یکایک این عزیزان وظیفه همه ما ملت ایران است، زیرا این عزیزان برای این کشور و مملکت آرامش و امنیت به ارمغان آورند.

این استاد حوزوی در بخش دیگری از سخنان خود عنوان داشت: در آستانه ماه محرم قرار داریم، ماهی که از نظر سیاسی برای ادامه حیات اسلام بسیار حائز اهمیت می باشد؛ در ماه محرم، امام حسین (ع) به اذن خداوند متعال با یاران و اهل بیتش راهی دشت کربلا شدند و تاریخ اسلام را کاملا متحول ساختند.

امام جمعه بیجاری گفت: امام حسین (ع) علیرغم اینکه بر شهادت خود و یارانش علم داشت، بازهم نتوانست در مقابل اذن خداوند متعال قرار بگیرد، لذا به آن صحرای سوزان رفت تا دین مبین اسلام که توسط خلفای بنی امیه مصادره شده بود را بازستاند.

وی احیای دوباره سنت امر به معروف و نهی از منکر را از دیگر تلاش های امام حسین (ع) در کربلا عنوان کرد و افزود: حضور 10 روزه امام حسین (ع) و یارانش در صحرای کربلا خود پایه گذار مکتبی بزرگ به نام مکتب سیدالشهدا گشت.

این استاد حوزوی گفت: قرن هاست که مکتب امام حسین (ع) به عنوان چراغ راه بسیاری از نهضت های آزادی بخش در مقابل زورگویان است؛ امروز جامعه اسلامی نیازمند توجه و حرکت در مسیر مکتب و نهضت امام حسین (ع) است.

امام جمعه بیجار ابراز کرد: یکی از ویژگی های بارز نهضت و مکتب عاشورا، تقابل با ستم و ستمگر است و همین ویژگی است که اجازه نداده این مکتب بعد از گذشت 1400 سال همچنان پویا و سرزنده باشد و به دست فراموشی سپرده نشود./1401/ت310/ب1

ارسال نظرات