۲۶ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۸:۱۴
کد خبر: ۶۶۰۸۱۷
استاد حوزه علمیه مازندران:

انحراف در عزاداری و گفتمان حسینی هدف جریان شیرازی است

انحراف در عزاداری و گفتمان حسینی هدف جریان شیرازی است
حجت الاسلام فلاح گفت: جریان شیعه انگلیسی همگام با رسانه های بیگانه به دنبال تضعیف عزاداری و گفتمان حسینی است.

حجت الاسلام جواد فلاح، استاد حوزه علمیه مازندران در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در مازندران، با اشاره در پیش بودن ماه محرم بر ضرورت رعایت دستورالعمل های ابلاغی از سوی ستاد ملی مقابله با کرونا در برگزاری عزاداری حسینی تأکید کرد.

وی با بیان این که برگزاری مراسم عزای امام حسین(ع) به هیچ عنوان قابل تعطیلی نیست، افزود: اما با توجه به شیوع ویروس کرونا و حفظ سلامت و جان مردم، باید این مراسم با حفظ پروتکل های بهداشتی برگزار شود.

استاد حوزه علمیه مازندران با تأکید بر این که آحاد مردم به ویژه هیأت های مذهبی تابع رهنمودها و فرامین مقام معظم رهبری هستند، بیان داشت: در حالی که دشمنان می کوشند جامعه مذهبی را بی توجه به دستورالعمل های بهداشتی معرفی کنند، اما هیأت ها و نیروهای مذهبی در رعایت بهداشت فردی و اجرای دقیق پروتکل های بهداشتی پیشگام هستند.

وی با بیان این که شور و شعور حسینی در مراسم عزاداری حسینی در هم آمیخته است، تصریح کرد: عمل به توصیه های بهداشتی رویکرد اصلی هیأت های مذهبی و تشکل های دینی در ماه محرم امسال خواهد بود.

حجت الاسلام فلاح با تأکید بر این که دشمن اصل دین و عزاداری ماه محرم را هدف گرفته است، ادامه داد: ملت ایران همه داشته های خود را مدیون تفکر حسینی است، به همین دلیل دشمن همه تبلیغات رسانه ای خود را به کار گرفته تا به بهانه شیوع ویروس کرونا، این مراسم بزرگ معنوی را کمرنگ کند.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که در طول تاریخ تلاش بسیاری برای خاموش کردن نور حسینی در جهان صورت گرفت، افزود: اما ملت های مسلمان و حتی غیر مسلمان جهان نشان دادند که عشق به امام حسین(ع) حد و مرز نمی شناسد و امروز فرهنگ و گفتمان حسینی در سراسر جهان گسترش یافته است.

وی با اشاره به این که متأسفانه برخی ها که خود را به دروغ دوستدار اهل بیت(ع) معرفی می کنند با گفتار، اعمال و موضع گیری هایشان در حال ضربه زدن به معارف اهل بیت(ع) هستند، ادامه داد: جریانی که مردم و هیأت ها را به برگزاری مراسم عزاداری بدون رعایت پروتکل های بهداشتی تشویق می کند به طور حتم در مقابل سیره اهل بیت(ع) حرکت می کند.

حجت الاسلام فلاح با بیان این که اهل بیت(ع) در عمل به مسائل بهداشتی، پیشگام بودند خاطرنشان کرد: کسانی که امروز بر خلاف نظر و دیدگاه اهل بیت(ع) در خصوص حفظ سلامت و بهداشت حرکت می کنند در مقابل این دیدگاه قرار دارند.

وی با اشاره به این که جریان شیعه انگلیسی همگام با رسانه های بیگانه به دنبال تضعیف عزاداری حسینی هستند، افزود: کسانی که دل در گرو اهل بیت(ع) دادند به طور حتم در مسیر و خط آن بزرگواران حرکت می کند./950/ت310/ب1

ارسال نظرات