۲۶ مرداد ۱۳۹۹ - ۲۲:۳۷
کد خبر: ۶۶۰۸۳۰
حجت الاسلام یوسفی مطرح کرد؛

تلاش حجت الاسلام والمسلمین موسویان برای پاسخگویی به نیازهای فقهی نظام

تلاش حجت الاسلام والمسلمین موسویان برای پاسخگویی به نیازهای فقهی نظام
رییس مرکز راهبری مطالعات اسلامی اقتصاد مقاومتی حوزه های علمیه تأکید کرد که مرحوم حجت الاسلام والمسلمین موسویان به معنای واقعی شخصیتی جهادگر بود.

به گزارش خبرنگار سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، حجت الاسلام یوسفی رییس مرکز راهبری مطالعات اسلامی اقتصاد مقاومتی حوزه های علمیه عصر امروز در مراسم بزرگداشت مرحوم حجت الاسلام والمسلمین سید عباس موسویان که به صورت مجازی برگزار شد، مجاهدت و تلاش در عرصه جهاد اکبر، جهاد کبیر و جهاد اصغر را از ویژگی های آن مرحوم برشمرد.

وی بر ضرورت الگوگیری طلاب از سیره علمی مرحوم حجت الاسلام والمسلمین موسویان تأکید کرد و ادامه داد: ایشان در همه بخش های نظام تأثیرگذار بود و همواره تلاش می کرد تا مشکلات و گره های علمی و فقهی کشور را حل کند.

حجت الاسلام یوسفی با اشاره به متانت و تواضع مرحوم حجت الاسلام والمسلمین موسویان تأکید کرد: حوزه باید تلاش کند شخصیت هایی را همانند ایشان برای آینده نظام اسلامی تربیت کند؛ امروز به افرادی که همچون ایشان به نیازهای نظام پاسخ دهد نیاز داریم.

رییس مرکز راهبری مطالعات اسلامی اقتصاد مقاومتی حوزه های علمیه با بیان اینکه مرحوم حجت الاسلام والمسلمین موسویان به معنای واقعی شخصیتی جهادگر بود، ابراز کرد: جهاد با نفس، جهاد علمی، جهاد در برابر دشمن و حضور در جبهه های حق علیه باطل از ویژگی های بارز ایشان به شمار می رفت.

وی با اشاره به اینکه مرحوم حجت الاسلام والمسلمین موسویان در ایام کرونا نیز مجدانه به کار علمی مشغول بود، ایشان را شهید راه خدمت به علم توصیف و عنوان کرد: ایشان مجاهدانه درس می خواند و از روزهای نخست طلبگی مقید بود دروسی را که می گذراند برای دیگران به شکل شیوا و بلیغ تدریس کند.

حجت الاسلام یوسفی در پایان بیان کرد: ما باید از سیره اخلاقی، علمی و جهادی مرحوم حجت الاسلام والمسلمین موسویان پیروی کنیم./841/پ202/ب1

ارسال نظرات