۲۷ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۵
کد خبر: ۶۶۰۸۴۲
حجت الاسلام والمسلمین پناهیان مطرح کرد؛

اصلاح طلبان؛ عامل عقب گرایی جامعه/ گفتمان تحول را نهادینه کنیم

اصلاح طلبان؛ عامل عقب گرایی جامعه/ گفتمان تحول را نهادینه کنیم
استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه باید گفتمان تحول خواهی را در جامعه نهادینه کنیم، گفت: اصلاح طلبان عامل عقب گرایی جامعه هستند.

به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین علیرضا پناهیان استاد حوزه و دانشگاه صبح امروز در همایش مجازی طلایه داران تبلیغ با اشاره به مسأله «تحول خواهی و عبور از دوران غرب گرایی» گفت: موضوع تحول یکی از مطالبات جدی رهبر معظم انقلاب بوده و ایشان تحول را نیاز جدی جامعه امروزی می دانند.

وی به بیانیه گام دوم انقلاب اشاره کرد و با بیان اینکه از این بیانیه بوی تحول استشمام می شود، ادامه داد: رهبر معظم انقلاب تحول خواه هستند و راهکارهای نیل به آن را نیز در سخنرانی ها و نوشته هایشان به خوبی تبیین کرده است.

حجت الاسلام والمسلمین پناهیان دعوت به تحول را یکی از رسالت های مهم مبلغان دین دانست و با تأکید بر اینکه تحول پذیری یکی از شاخصه های مهم سلامت معنوی انسان محسوب می شود، خاطرنشان کرد: نباید با موضوع تحول به صورت سطحی برخورد شود، بلکه باید آن را به صورت عمقی و علمی بررسی و تبیین کنیم.

استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به اینکه ما باید ریشه های تحول گریزی در انسان ها را پیدا کرده و آنها را از بین ببریم، تأکید کرد: بسیاری از انسان ها عافیت طلبانه و محافظه کارانه تحول گریزی می کنند.

وی با بیان اینکه برای حل مشکلات جامعه نیازمند تحول هستیم، بیان کرد: متأسفانه امروز علیرغم این که انقلاب به وجود آمده است، اسیر دیوان سالاری ها هستیم و تحول های مد نظر انقلاب در همه لایه های جامعه رسوخ نکرده است.

حجت الاسلام والمسلمین پناهیان با تأکید بر اینکه امروز متأسفانه برخی مسؤولان تحول گریزی را با سخنان خود تئوریزه می کنند، مطرح کرد: این که به انقلابی ها برچسب تحول گریزی زده می شود، اشتباه است، زیرا انقلابی های حقیقی تحول خواه هستند و آن را برای رشد جامعه لازم می دانند.

استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه امروز برای رشد جامعه نیازمند تحول در همه بخش های سیاسی، اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و آموزشی هستیم، عنوان کرد: یکی از رهنمودهای رهبر معظم انقلاب در بیانیه گام دوم ناامیدی زدایی و امید بخشی به جامعه است و ما از طریق تحول خواهی این امید

وی با اشاره به اینکه برجام گرایی و مذاکره گرایی افراطی یکی از نتایج تحول گریزی است، اضافه کرد: امروز برخی با نام اصلاح طلب می خواهند جامعه را به ارتجاع وادارند و جالب است که این افراد مخالفان خود را تحول گریز می دانند؛ این افراد سلامت را در عافیت طلبی می جویند و حاضر نیستند قله ها را فتح کنند.

استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه امروز باید بدانیم که عامل عقب گرایی جامعه اصلاح طلبان هستند، زیرا علیرغم این که غرب و تفکر لیبرال در حال فروپاشی است، می خواهند همرنگ جامعه جهانی شوند و نگاهی به تحول و پیشرفت ندارد، گفت: ما جریان غرب گرای مرتجع و محافظه کار را به خوبی برای مردم معرفی نکرده ایم؛ تفکر پوسیده غرب گرایان جامعه را به خاک سیاه می نشاند و مردم باید این موضوع را بدانند؛ از سویی متأسفانه گاهی مشاهده می شود که به خوبی از انقلاب نیز نمی توانیم دفاع کنیم، از این رو جوانان آن را پدیده ای ایستا می دانند، در حالی که انقلاب ملازم با تحول و پیشرفت است.

حجت الاسلام والمسلمین پناهیان با تأکید بر اینکه توکل بر خداوند و ایمان حقیقی لازمه تحول خواهی و ایجاد تحول در جامعه است، اظهار کرد: بر اساس آیات قرآن کریم، مسأله تحول باید از طریق امام جامعه مدیریت شود، بنابراین تحول خواهی بدون توجه و عمل به رهنمودهای رهبر جامعه معنا ندارد.

استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به مسأله ظهور امام زمان(عج) یکی از رسالت های طلاب و مبلغان را زمینه سازی برای تحول پذیری ملت ها دانست و افزود: امروز تحریم ها و فشارهای موجود ما را به سوی تحول و حرکت در راستای پیشرفت سوق می دهد و ما باید از این فرصت استفاده کنیم؛ امروز رهبر انقلاب ما را به سوی تحول دعوت کرده اند و ما باید آن را به خوبی دریابیم و در راستای آن حرکت داشته باشیم.

وی با تأکید بر اینکه اگر جریان تحول را مدیریت نکنیم، بدون شک تحولاتی بر خلاف اهداف انقلاب در جامعه پدید خواهد آمد، بیان کرد: مردم به ویژه جوانان و نوجوانان باید بدانند که انقلابی ها تحول خواه هستند و مبلغان باید این موضوع را به خوبی برای جامعه تبیین کنند.

حجت الاسلام والمسلمین پناهیان با بیان اینکه نسل جوان و نوجوان جامعه آمادگی تحول آفرینی را در وجود خود دارند، ابراز کرد: این استعداد نهفته را باید شکوفا سازیم؛ بسیاری از شهدای ما نوجوان بودند و این نشان می دهد نسل نوجوان آماده تحول خواهی و تحول آفرینی هستند.

استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به اینکه در مسیر انقلابی گری ایستایی و توقف معنا ندارد، تأکید کرد: با توجه به سیره اهل بیت(ع) در می یابیم که این بزرگواران با آن که در اوجه قله معرفت و انسانیت قرار داشتند، باز هم تحول خواه بودند و در راستای پیشرفت های معنوی تلاش می کردند.

وی با بیان اینکه باید گفتمان تحول خواهی را در جامعه نهادینه کنیم، ادامه داد: روحانیت به ویژه مبلغان باید در مسیر تحول خواهی به گونه ای گام بردارند که رهبر معظم انقلاب تنها نمانند؛ امروز ایشان علم تحول خواهی را برافراشته اند و ما باید از آن حمایت کرده و در راستای تبیین آن تلاش وافر داشته باشیم.

حجت الاسلام والمسلمین پناهیان با اشاره به اینکه امروز هیچ چاره ای جز تحول در اقتصاد نداریم، تأکید کرد: تحول در آموزش و پرورش بهترین مقدمه برای تحول خواهی در جامعه است، زیرا روش های محافظه محور موجود در مدارس امروزی فرزندان را تحول گریز بار می آورد.

وی ابراز کرد: امروز تفکر لیبرال و غرب گرایی همچون خود غرب به افول رسیده است و ما باید از مظاهر افول به شدت پرهیز کنیم./841/پ202/ق

ارسال نظرات