۲۷ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۷
کد خبر: ۶۶۰۸۵۵
رئیس اداره تبلیغات اسلامی صومعه سرا:

دستورالعمل های بهداشتی به هیأت های مذهبی ابلاغ شد

دستورالعمل های بهداشتی به هیأت های مذهبی ابلاغ شد
حجت الاسلام ابراهیم زاده با اشاره به ابلاغ دستورالعمل های بهداشتی به هیئت های مذهبی، گفت: حفظ سلامت مردم در اولویت است.

به گزارش خبرگزاری رسا در رشت، حجت الاسلام ابراهیم زاده رئیس تبلیغات اسلامی صومعه سرا صبح دوشنبه در جلسه شورای فرهنگ عمومی صومعه سرا برگزاری مراسم‌های مذهبی به ویژه عزاداری امام حسین (ع) را از مطالبات به حق مردمی عنوان و اظهار کرد: امروز با توجه به شیوع بیماری کرونا باید رعایت ضوابط را در دستور کار قرار داد تا سلامت مردم به خطر نیفتد.

حجت الاسلام ابراهیم زاده با بیان اینکه به همه دستگاه‌ها دستورات لازم در راستای رعایت پروتکل‌ها ابلاغ شده است، افزود: انتظار داریم با هم افزایی برنامه‌های محرم و در سایه رعایت دستور العمل های بهداشتی برگزار شود.

وی در ادامه با اشاره به اینکه هدف از ابلاغ و تأکید بر رعایت دستور العمل ها حفظ سلامت شهروندان بوده که بسیار حائز اهمیت است، گفت: عزاداری امام حسین (ع) با ضوابطی که ستاد مبارزه با کرونا اعلام کرده در شهرستان برگزار شود.

حجت الاسلام ابراهیم زاده با بیان اینکه با هیأت امنای مساجد و هیأت‌های مذهبی هماهنگی لازم انجام شده تا بر اساس شیوه نامه‌های دریافتی عمل شود، تصریح کرد: با برگزاری جلسات امور بهداشتی را ابلاغ خواهیم کرد تا با ضمانت اجرایی شیوه نامه رعایت شود.

وی با اشاره به اینکه تعهد نامه‌ای دریافت شده که هیأت امنای مساجد و هیأت‌های مذهبی باید نکات و فاصله گذاری اجتماعی را در مراسم‌های خود رعایت کنند، افزود: یکی از موارد مورد تأکید این بوده که زمانم بندی مراسم نیز باید رعایت شود.

رئیس تبلیغات اسلامی صومعه سرا با تأکید بر اینکه همه تابع قانون هستیم و نباید فراتر از قانون و به صورت سلیقه‌ای در شهرستان عمل کنیم، گفت: قطعاً عملکرد سلیقه‌ای سلامت شهروندان به خطر می‌اندازد.

وی با بیان اینکه سازمان تبلیغات اسلامی مسئولین اجرای مراسم‌ها ایام عزاداری شهادت امام حسین (ع) است، اظهار کرد: البته این به آن معنا نیست که سایر دستگاه‌ها کاری انجام ندهند. چرا که این امر از عهده یک دستگاه در شهرستان به خارج است.

حجت الاسلام ابراهیم زاده با اشاره به اینکه تابع ستاد ملی کرونا هستیم تا سیاست گذاری‌های لازم صورت گیرد، افزود: امسال برپایی ایستگاه‌های صلواتی ممنوع بوده و هیئت‌ها در فضای مناسب و با رعایت دستور العمل های بهداشتی مورد تأیید شبکه بهداشت شهرستان فعالیت خواهند کرد.

وی با بیان اینکه در طول برگزاری مراسم در دهه اول محرم هیئتی از عملکرد هیئت‌های مذهبی و مساجد بازدید به عمل می‌آورد، تصریح کرد: ما به دنبال برگزاری خوب عزاداری امام حسین (ع) هستیم و در این راستای حفظ سلامت مردم اهمیت دارد./1399/د101/ب1

ارسال نظرات