۲۷ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۲
کد خبر: ۶۶۰۸۷۲
نماینده ولی فقیه در مازندران:

بی توجهی به دستورالعمل ها در عزاداری امسال نادانی و جهالت است

بی توجهی به دستورالعمل ها در عزاداری امسال نادانی و جهالت است
امام جمعه ساری با تأکید بر این که عزاداری ماه محرم باید طبق شرایط و دستورالعمل های بهداشتی باشد، گفت: در نظر نگرفتن شرایط خاص کرونایی در عزاداری امسال نادانی و جهالت است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مازندران، حجت الاسلام والمسلمین محمدی لائینی، نماینده ولی فقیه در مازندران امروز در نشست کارگروه برگزاری مراسم عزاداری ماه محرم و صفر، فرهنگ حسینی را سنگ بنای نهضت انقلاب اسلامی دانست و گفت: رمز ماندگاری انقلاب اسلامی در برابر توطئه های دشمنان، الگو قرار دادن فرهنگ و نگاه حسینی است.

وی، چهل سال مقاومت و ایستادگی و مبارزه ملت ایران در برابر نظام سلطه را بهره گیری از فرهنگ ناب حسینی دانست و افزود: امروز ما هرچه داریم به برکت تأسی از این فرهنگ ناب است.

نماینده ولی فقیه در مازندران با بیان این که امام حسین(ع) درس ظلم ستیزی، استقلال و آزادگی را به ملت بزرگ ایران آموخت، بیان داشت: امروز ملت بزرگ ایران در سایه همین فرهنگ ناب در برابر ظالمان و مستکبران عالم با اقتدار ایستاده است.

حجت الاسلام والمسلمین لائینی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اهمیت شرایط کشور از نظر وضعیت کرونا، برگزاری مراسم با عظمت حسینی با رعایت دستورالعمل های بهداشتی را یک ضرورت مهم دانست و خاطرنشان کرد: حفظ جان یک مسؤولیت مهم و امری واجب است که باید در این روزهای خاص به آن توجه شود.

امام جمعه ساری با بیان این که در شرایطی که کشور در حال مقابله با یک ویروس حقیر و خطیر است نباید نسبت به این بیماری بی تفاوت بود، تصریح کرد: امروز در یک شرایط متفاوت قرار داریم که باید عزاداری ما نیز با حفظ اصول و دستورالعمل های بهداشتی صورت گیرد.

نماینده ولی فقیه در مازندران با تأکید براین که عزاداری ماه محرم امسال باید طبق شرایط و دستورالعمل های بهداشتی باشد، گفت: در نظر نگرفتن شرایط خاص کرونایی در عزاداری امسال نادانی و جهالت است.

حجت الاسلام والمسلمین لائینی با اشاره به این که متأسفانه افراد زیادی در روز به دلیل ابتلا به ویروس کرونا جان خود را از دست می دهند که خسارت سنگینی برای کشورمان است، افزود: مدافعان سلامت کشور نیز در طول چند ماه اخیر با جانفشانی در خط مقدم مقابله با این ویروس خطرناک قرار دارند.

وی با تأکید براین که همه مصوبات ستاد ملی مقابله با کرونا لازم الاجرا است و همه باید تابع آن باشند، بیان داشت: همه فعالان در ماه محرم به ویژه هیأت های مذهبی، سخنرانان و همچنین عزادارن حسینی باید تابع مصوبات ابلاغی از سوی ستاد ملی مقابله با کرونا باشند.

نماینده ولی فقیه در مازندران با اشاره به این که همه باید به اصول بهداشتی پایبند باشند تا خدای ناکرده کسی به به این ویروس خطرناک مبتلا نشود، تصریح کرد: با رعایت اصول بهداشتی می توانیم عزاداری کنیم و این این مسأله باید مورد توجه همه قرار گیرد.

امام جمعه ساری بر ضرورت رعایت دستورالعمل های بهداشتی تا ریشه کن شدن کامل این بیماری در کشور تأکید کرد و گفت: باید با رعایت اصول بهداشتی بازار و همچنین مساجد فعال باشند.

حجت الاسلام والمسلمین لائینی با تأکید بر این که نباید مجذوب فضای مجازی شویم، خاطرشان کرد: جریان نفاق و یهودیان افراطی به دنبال تعطیلی معنویت در کشورمان هستند که باید هوشیار باشیم./950/پ310/ب1

ارسال نظرات