۲۷ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۴
کد خبر: ۶۶۰۸۷۵
مدیر مدرسه سفیران هدایت بیجار مطرح کرد؛

بلاتکلیفی ۲۷۰ هیأت مذهبی بیجار در نبود مدیر تبلیغات اسلامی

بلاتکلیفی ۲۷۰ هیأت مذهبی بیجار در نبود مدیر تبلیغات اسلامی
مدیر مدرسه سفیران هدایت بیجار گفت: ۲۷۰ هیات مذهبی در بیجار به علت نبود مدیر و سرپرست تبلیغات اسلامی در این شهرستان برای عزاداری‌های محرم، همچنان بلاتکلیف هستند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کردستان، مدیر مدرسه سفیران هدایت بیجار ظهر امروز در جمعی برخی از اصحاب رسانه و نیز طلاب این شهرستان بیان کرد: در آستانه ماه محرم و عزاداری های سیدالشهدا قرار داریم، ولی برخی از مشکلات باعث شده است که این مجالس و... دچار مشکل شوند.

حجت الاسلام سیدموسی محمودی گفت: نزدیک به 6 ماه می باشد که اداره تبلیغات اسلامی بیجار نه مدیری دارد و نه سرپرستی و همین امر در این روزها باعث سرگردانی همه تشکل ها، هیات ها و دوستداران اهل بیت علیهم السلام شده است.

نماینده طلاب شهرستان بیجار ادامه داد: براساس آخرین آمار در حال حاضر 270 هیات و تشکل مذهبی، 226 مسجد و 14 بقعه مبارکه در بیجار داریم که هر ساله در آنها عزاداری های محرم برگزار می شود، ولی امسال با وجود بیماری کرونا شرایط بسیار خاصی داریم این در حالی است که اداره تبلیغات اسلامی این شهرستان همچنان بدون متولی است.

حجت الاسلام محمودی بیان داشت: در هفته های اخیر مدیران تبلیغات اسلامی در دیگر شهرستان های استان کردستان موازین و پروتکل های بهداشتی را طی جلساتی که با حضور متولیان و مسؤولان هیات ها و تشکل های مذهبی برگزار شد، یادآوری و گوشزد کردند، ولی در بیجار چنین جلسات توجیهی هرگز برگزار نشده است که خود می تواند برای مجالس عزا و... زمینه خطرات زیادی شود.

این استاد حوزه علمیه ادامه داد: در حال حاضر نزدیک به 500 طلبه با علم و مجرب در بیحار داریم، از این رو می طلبد که در این شرایط ویژه یکی از این طلاب به عنوان سرپرست یا مدیر تبلیغات اسلامی این شهرستان انتخاب شود تا مدیریت هیات ها و مجالس عزا در محرم ساماندهی شود.

نماینده طلاب شهرستان بیجار گفت: در چندین نوبت نبود مدیر و سرپرست در اداره تبلیغات اسلامی بیجار را به صورت کتبی و شفاهی خدمت حجت الاسلام احمد حاتمیان؛ مدیرکل تبلیغات اسلامی کردستان اعلام کرده ایم ولی تاکنون هیچ اقدامی صورت نگرفته است، بنابراین از حجت الاسلام والمسلمین قمی؛ رییس سازمان تبلیغات اسلامی درخواست داریم که ما را از این وضعیت بلاتکلیفی دربیاورند.

این استاد حوزوی گفت: علیرغم حضور بنده و برخی دیگر از روحانیون و طلاب در هیات ها و تشکل های مذهبی و ارائه توضیحات و تذکرات لازم در بحث کرونا، باید اذعان کرد که تا مشخص نشدن مدیر یا سرپرست جدید، اداره تبلیغات اسلامی هرگز نمی تواند به طور رسمی پروتکل های بهداشتی را به مسوولان هیات ها و تشکل های مذهبی این شهرستان انتقال داد.

حجت الاسلام محمودی اظهار داشت: عزاداری های محرم در شهرستان بیجار در سطح کشور شناخته شده است، اما اگر وضعیت کنونی ادامه داشته باشد، بی شک این عزاداری ها به مانند سالهای گذشته نمی تواند برگزار شود./1401/پ210/ب1

ارسال نظرات