۲۷ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۷:۳۶
کد خبر: ۶۶۰۸۹۵
حجت الاسلام لائینی تأکید کرد؛

ضرورت هوشیاری هیأت های مذهبی در برابر توصیه های عناد آلود جریان های منحرف

ضرورت هوشیاری هیأت های مذهبی در برابر توصیه های عناد آلود جریان های منحرف
امام جمعه نکا بر ضرورت رعایت دستورالعمل های بهداشتی در عزاداری ماه محرم تأکید کرد و گفت: برخی عناصر وابسته تلاش می کنند مسیر عزاداری ها را منحرف کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مازندران، حجت الاسلام محمد صادق محمدی لائینی، امام جمعه نکا امروز و در آستانه ماه محرم در دیدار جمعی از هیأت های مذهبی، مداحان و تشکل های دینی این شهرستان با بیان این که مراسم عزاداری امسال باید با توجه به شرایطی که در آن قرار داریم با رعایت اصول بهداشتی برگزار شود، گفت: بی توجهی به دستورالعمل های ابلاغی از سوی ستاد ملی مقابله با کرونا به هیچ عنوان قابل پذیرش نیست و خسران زا است.

وی با بیان این که همه هیأت های مذهبی، مساجد و تکایا موظف هستند دستورالعمل های ستاد ملی مقابله با کرونا را دقیق اجرایی کنند، افزود: دشمنان اسلام و انقلاب به دنبال ضعفی برای تضعیف عزاداری امام حسین(ع) هستند بنابراین باید هوشیار باشیم تا این حربه به دست آنها نیفتد.

استاد حوزه علمیه مازندران با تأکید بر این که هیأت های مذهبی و تشکل های دینی باید تابع فرمان بزرگان دینی باشند، تصریح کرد: رهنمودهای مقام معظم رهبری برای آحاد جامعه به ویژه فعالان هیأتی باید فصل الخطاب باشد.

امام جمعه نکا با بیان این که دشمن از هر فرصتی برای تضعیف عزاداری استفاده می کند، خاطرنشان کرد: در گذشته نیز با بدعت و خرافه تلاش کردند تا عزاداری حسینی را از مسیر اصلی خود منحرف کنند.

حجت الاسلام لائینی با اشاره به این که نباید با عملکرد اشتباه دشمن شاد کن شویم، تصریح کرد: وقتی مقام معظم رهبری همگان را به تبعیت از مصوبات ستاد ملی مقابله با کرونا دعوت می کنند، دیگر نباید شاهد برخی مسائل در کشور باشیم.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که هیأت های مذهبی، مداحان و منبری های ما ثابت کردند گوش به فرمان ولی فقیه و مراجع عظام تقلید هستند، خاطرنشان کرد: اما متأسفانه برخی عناصر وابسته تلاش می کنند مسیر عزاداری را برخی توصیه های عناد آلود منحرف کنند.

امام جمعه نکا با اشاره به این که هیأت های مذهبی باید الگویی تازه از عزاداری را در این شرایط کرونایی با رعایت کامل دستورالعمل های بهداشتی به دنیا عرضه کنند، تصریح کرد: حفظ سلامت و جان مؤمنین همواره مورد تأکید دین و ائمه معصومین(ع) بوده و به طور حتم در عزاداری امسال همه هیأت ها و دینداران واقعی به این توصیه ها توجه جدی خواهند کرد.

حجت الاسلام لائینی با تأکید براین که باید راه و روش حسینی در رفتار فردی و اجتماعی ما نهادینه شود، خاطرنشان کرد: امروز انقلاب اسلامی در سایه سیره اهل بیت(ع) به ویژه مشی حسینی این گونه در برابر مستکبران عالم ایستاده است.

استاد حوزه علمیه مازندران، ظلم ستیزی و مقاومت در برابر زیاده خواهی را از جمله مهم ترین درس های کربلا برشمرد و تصریح کرد: باید تلاش کنیم فرهنگ حسینی را بیشتر در جامعه نشر دهیم چون راه پیروزی در برابر سلطه گران عالم گسترش این فرهنگ اصیل است./950/ت310/ب1

ارسال نظرات