۲۷ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۸:۳۷
کد خبر: ۶۶۰۸۹۹
معاون منابع انسانی نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه‌ها:

عاشورا برای بشریت یک فرهنگ است

عاشورا برای بشریت یک فرهنگ است
حجت الاسلام میراحمدی گفت: هرچه می گذرد ماندگاری نهضت عاشورا نه تنها کم رنگ تر نمی شود بلکه ماندگاری پیدا می کند که این را باید از رازهای مهم سنت الهی عنوان کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمانشاه، معاون منابع انسانی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های کشور ظهر امروز آیین تودیع و معارفه سرپرست نهاد نمایدگی رهبری در دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه بیان داشت: انجام کار فرهنگی با قالب فرهنگی کاملا مغایرت دارد، از این رو نباید اجازه دهیم که در بحث فرهنگ خود را اسیر قالب فرهنگی کنیم.

حجت الاسلام سیدمحمد میراحمدی عنوان کرد: کار فرهنگی در کالبد انسان ماندگار می شود و شخصیت وی از این فرهنگ نشأت می گیرد.

این استاد حوزه علمیه در ادامه سخنان خود عنوان داشت: امسال شاهد وضعیت کرونا در کشور هستیم که بسیاری از دشمنان امید داشتند که این ویروس منحوس عزاداری های محرم را تحت الشعاع قرار بدهد ولی باید گفت که این عزاداری های حسینی قرن هاست که در جامعه اسلامی نهادینه شده است و هرگز تعطیل یا به حاشیه نخواهد رفت.

معاون منابع انسانی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های کشور گفت: باید گفت تا زمانی که بشر بر روی این کره خاکی زندگی می کند، یاد و خاطره رشادت ها امام حسین و یارانش در قالب نهضت کربالا مانا و پایدار خواهند ماند.

حجت الاسلام میراحمدی در ادامه با اشاره به اینکه عاشورا به عنوان یک کلاس درس، پیام های خود را دارد و برای همه بشریت یک فرهنگ است، گفت: هرچه می گذرد ماندگاری نهضت عاشورا نه تنها کم رنگ تر نمی شود بلکه ماندگاری پیدا می کند که این را باید از رازهای مهم سنت الهی عنوان کرد.

در ادامه این مراسم، حجت الاسلام جواد افشار؛ مسئول سابق دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه نیز اظهار داشت: خوشبختانه در مدت حضور در دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه شاهد تلاش و کوشش این عزیزان در خدمت به مردم و جامعه اسلامی بودم.

حجت الاسلام افشار تاکید کرد: دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در مباحث فرهنگی بسیار منظم، منسجم و یک دست عمل می کند و این رمز موفقیت این دانشگاه در کشور بود و همه اعضا و کارکنان این مرکز آموزش در امور فرهنگی پای کار بودند.

در پایان این مراسم حجت الاسلام علی محبی به عنوان مسئول جدید دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه منصوب گردید و از خدمات حجت الاسلام علی جواد افشار با اهدای هدایایی تقدیر به عمل آمد./1400/پ310/ب1

ارسال نظرات